همشهری آنلاین: رییس‌جمهور به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای صبح امروز عازم قزاقستان شد .

دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز (سه شنبه) با بدرقه معاون اول رییس جمهور و دکتر ولایتی ، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ، تهران را به مقصد آستانه ترک کرد .

حضور در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای ، دیدار و مذاکره با شماری از روسای شرکت کننده در این اجلاس از مهمترین برنامه های رییس جمهور در این سفر دو روزه است.

به گزارش همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد پیش از عزیمت به قزاقستان درباره اهداف و برنامه های این سفر گفت : جمهوری اسلامی ایران از 6 سال قبل به عضویت ناظر این پیمان درآمده است و امسال نیز با توجه به اهداف و تاکید روسای جمهوری روسیه و قزاقستان مجددا در این اجلاس شرکت کرده و در آن مواضع کشورمان را در خصوص مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی تشریح خواهیم کرد .

رییس جمهور خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی ایران از کشورهای اصلی و تاثیر گذار در همکاری های منطقه ای به شمار می رود که با حضور در اجلاس های منطقه ای می تواند هم کمک کننده به اهداف اجلاس ها باشد و هم هماهنگی مناسبی را برای تاثیر گذار بودن همکاری منطقه ای ایجاد کند .

دکتر احمدی نژاد دیدار و مذاکرات دو جانبه را از دیگر برنامه های این سفر عنوان کرد و گفت : امروز همکاری ایران با اعضا و ناظرین سازمان همکاری های شانگهای رو به گسترش است و در جریان این اجلاس و در دیدار های دوجانبه راه های افزایش هر چه بیشتر روابط را بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

رییس جمهور تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری های منطقه ای و دیدار و مذاکره با اعضای ناظر در پیمان همکاری های کشورهای سران شانگهای را از مهمترین اهداف سفر به قزاقستان برشمرد.

کد خبر 137611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز