چه بخواهیم چه نخواهیم، استفاده کنیم یا استفاده نکنیم، بسیاری از مراکز فرهنگی و تفریحی برای تابستان ما برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

دوچرخه شماره 606

کتابخانه‌های مختلف شهر تهران در تابستان چشم به‌راه ما هستند. گرچه آمارها می‌گویند ما دچار فقر مطالعه هستیم، اما سیده شهلا اعتمادسجادی که مدیریت دو کتابخانه را در شهر تهران بر عهده دارد، معتقد است: « آمار مراجعه و امانت کتاب در فصل تابستان سیری صعودی دارد و تنها از اواسط شهریورماه این رقم کمتر می‌شود و آن هم به دلیل بیشتر شدن سفر در شهریورماه است. البته گاهی بعضی افراد برای امانت گرفتن کتاب رغبت بیشتری دارند تا در فرصت سفر مطالعه کنند. به همین دلیل ما فرصت امانت بردن کتاب‌ها را افزایش می‌دهیم.»

او که مدیر کتابخانه علامه امینی و سرپرست کتابخانه فرهنگ‌سرای ارسباران است، می‌گوید:« در تابستان رمان‌ها و مجموعه داستان‌ها که جنبه سرگرمی دارند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.»

به گفته سجادی، تعداد قابل توجهی از مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها افرادی هستند که برای مطالعه درسی می‌آیند که تعداد آنها در اواخر تابستان بالا می‌رود.

به گفته او، برای تابستان برنامه‌های جانبی متنوعی تدارک دیده ‌شده که مسابقات هنری و ادبی از جمله آنهاست.

***

پس حالا که اعتماد به نفسمان بالا رفت و به آمار مطالعه کمی امیدوار شدیم، این خبر را هم بخوانیم:

شورای کتاب کودک از 5 تیر ماه تا پایان تابستان کارگاه تابستانی «قصه‌های من» را برای 10 تا 17 ساله‌ها برگزار می‌کند.

مینو اسکویی‌زاده، از اعضای شورای کتاب کودک درباره این کارگاه به خبرگزاری مهر گفته که کودکان و نوجوانانی که دستی به قلم دارند می‌توانند در روزهای یکشنبه از ساعت 17 تا 30: 18 در این کارگاه، شرکت کنند. این آثار مورد بررسی دیگر بچه‌ها و همچنین دست‌اندرکاران گروه «بررسی آثار و دست‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان» قرار می‌گیرد.»

***

شهرداری‌های مناطق 22گانه تهران هم در تابستان برنامه‌های ویژه‌ای برای ما تدارک دیده‌اند. بوستان‌ها و فرهنگ‌سراها همه برای برگزاری برنامه‌های تابستانی آماده شده‌اند.

در منطقه 4 برنامه های آموزشی و تفریحی در چهار حوزه سلامت، فرهنگی، آموزش و مشارکت‌های اجتماعی و ورزشی برای گروه های مختلف سنی اجرا می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4، حسن کریمیان شهردار این منطقه از برپایی سامانه‌های نشاط، برگزاری اردوهای علمی، گردشگری و آموزشی و... در این منطقه خبر داده است. شهردار منطقه 4 گفته بسیاری از برنامه‌های تابستان امسال با همکاری نوجوانان و جوانان محلات اجرا می‌شود.

کد خبر 137811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز