گروه اقتصادی: افزایش واردات میوه‌، عدم مسئولیت‌پذیری وزارتخانه‌های بازرگانی و جهاد کشاورزی و تصویب طرح تحقیق و تفحص از واردات محصولات کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس،

میوه

موجب بالا گرفتن مناقشه واردات انحصاری میوه شد. علاوه بر زیان مصرف‌کنندگان، گرچه واردات میوه با افزایش قیمت محصولات تولید داخل، سود بیشتری را نصیب تولید‌‌کنندگان داخلی کرده اما این افزایش قیمت با کاهش قدرت خرید مردم، زمینه حضور پررنگ‌تر میوه‌های وارداتی و زیان بخش تولید را فراهم ساخته است.

تصویب تحقیق و تفحص

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در مورد واردات میوه هر دو وزارتخانه تخلف کرده‌اند، افزود: وزارتخانه‌های بازرگانی و جهاد کشاورزی تلاش دارند تا مسئولیت تخلفات خود در زمینه واردات محصولات کشاورزی را به گردن یکدیگر بیندازند. عباس رجایی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از واردات محصولات کشاورزی در سال گذشته و 3ماهه نخست امسال تصریح کرد: طرح مذکور در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسیده و به صحن علنی مجلس رفته است که به احتمال قوی پس از تصویب در صحن علنی، تحقیق و تفحص از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی به‌ویژه میوه و مرکبات در دولت دهم به‌زودی آغاز می‌شود.

بازار میوه‌های وارداتی

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه باغداران و مرکبات به ایسنا گفت:‌ به‌علت واردات بی‌رویه، مزیت‌های تولید از دست رفته یا در حال از بین رفتن است چراکه محصولات بی‌کیفیت، با ظاهری زیبا و آلودگی بسیار وارد کشور می‌شوند. عنایت‌الله بیابانی تصریح کرد: در شرایطی که مرکبات تولید داخل در انبارها ذخیره شده پرتغال ترکیه و مصری بازار را فراگرفته یا اکنون که در آستانه برداشت گلابی هستیم، گلابی چینی با شکلی زیبا و بدون هیچ طعم و مزه‌ای در بازار موجود است. همچنین با وجود اینکه بهترین و مرغوب‌ترین تولیدات انواع انگور را به‌دلیل متنوع بودن آب و هوا داریم، انگور از شیلی وارد می‌شود.

کد خبر 136947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز