همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون آیین نامه داخلی مجلس برای محدودیت فعالیت عکاسان در عکسبرداری از صحن علنی مجلس مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه به بررسی دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده پنج قانون آیین نامه داخلی مجلس پرداختند و با 86 رای موافق، 88 رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.

این طرح دو فوریتی نیازمند کسب دو سوم آرای نمایندگان حاضر بود.

به گزارش ایرنا، در طرح الحاق یک تبصره به ماده پنج قانون آیین نامه داخلی مجلس که به امضای 140 نفر از نمایندگان رسیده بود، آمده است: با توجه به این که حفظ شان و منزلت و اقتدار مجلس امری ضروری است و متاسفانه برخی عکاسان حاضر در جلسه علنی با تصویربرداری از زوایای خاص صحنه هایی را که ابدا صحنه خبررسانی از فعالیت و کار فشرده مجلس را ندارد و برخی اوقات با هدف تخریب چهره نمایندگان و مجلس انجام می شود، به تصویر می‌کشند.

در در تبصره یک این طرح آمده است: تصویربرداری اعم از فیلمبرداری و عکسبرداری از جلسات مجلس تنها در 15 دقیقه شروع جلسات علنی مجاز است. تصویربرداران صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی از این حکم مستثنی هستند.

در هنگام مطرح شدن این طرح که توسط مهدی کوچک زاده نماینده تهران و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مطرح شد عکس هایی از نمایندگان که توسط عکاسان گرفته شده بود از مانیتورهای صحن علنی نشان داده شد که پخش این تصاویر با اعتراض برخی از نمایندگان روبرو شد.

 

کد خبر 136575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز