درحالی‌که اختلاف‌های درونی در باشگاه پرسپولیس به اوج رسیده بود، قرمزهای تهران یکشنبه شب پیروزی مهمی را مقابل سپاهان به دست آوردند تا به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی راه پیدا کنند.

فوتبال

حالا اوضاع پرسپولیس نسبت به روزهای گذشته آرام‌تر شده و از مصاحبه‌های تند علی دایی علیه مدیریت باشگاه هم خبری نیست. او در آخرین مصاحبه جنجالی‌اش اعلام کرد که سال آینده با این مدیریت کار نخواهد کرد و گویا این مربی خیلی دوست دارد پرسپولیس را به قهرمانی در جام حذفی برساند و ناگفته‌هایش را در پایان فصل از مو‌ضعی قوی‌تر بر زبان بیاورد.در این میان سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس سعی در کم‌کردن تنش‌ها دارد و قبل از بازی با سپاهان هم در پیامی از هواداران خواست که به ورزشگاه بیایند. او حتی بعد از پیروزی مقابل سپاهان با تعریف از دایی به خبرنگاران گفت: «دایی می‌داند در بازی نیمه نهایی چطور مجید جلالی را شکست بدهد.»

با این حال، دایی همچنان از اتفاقات چند هفته اخیر ناراحت است و این جملات را بر زبان می‌آورد تا ناراحتی‌اش را نشان دهد: «واعظی آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال با سرمربی آن زمان این تیم (قلعه‌نویی) اختلاف داشت ولی تا لحظه آخر کاملا در ظاهر و خفا از سرمربی خود حمایت کرد و در پایان فصل با قهرمانی هر دو نفر از یکدیگر جدا شدند.» دایی در حالی این حرف‌ها را می‌زند که با وجود نتایج ضعیفی که گرفته‌ به‌طور کامل تحت حمایت باشگاه قرار گرفته‌است.حتی مدیریت پرسپولیس در این شرایط سکوت کرده تا این تیم بتواند جام حذفی را با قهرمانی پشت سر بگذارد.

تشکر از هواداران

دایی از حضور 70 هزار نفری تماشاگران پرسپولیس در ورزشگاه خوشحال است. او می‌گوید: «همیشه گفته‌ام امثال من مدیون این هواداران هستیم. اگر آنها تحریک نشوند و به سمت و سوی دیگر سوق داده نشوند، مطمئن باشید همیشه عاشق پرسپولیس می‌مانند. هوادار دوست دارد پرسپولیس ببرد، نه اینکه ببازد. به‌نظر من فقط بعضی‌ها از این موضوع سود می‌برند؛ افراد سودجویی که دنبال استفاده ابزاری هستند و می‌آیند و خط و خطوط می‌دهند و منافع خودشان را می‌بینند. مگر من دو زار کف دست هوادار گذاشته‌ام که بیاید من را تشویق کند؟ ببخشید، هوادار چه چیزی‌ عاید‌ش می‌شود تا تشویق کند؛ فقط عشق و علاقه به پرسپولیس.»

برخی از هواداران پرسپولیس پس از بازی با سپاهان از مدیریت باشگاه خواستند تا قرارداد دایی تمدید شود. سرمربی سرخ‌ها در این مورد می‌گوید: «خواهش می‌کنم راجع به این مسائل فعلا صحبت نکنید. من باید فقط به بازی روز پنجشنبه با فولاد فکر کنم چون بازی بسیار مهمی در پیش داریم.» او در پاسخ به این سؤال که در بازی مقابل فولاد اندیشه‌های جلالی برای شما خطرناک‌تر است یا آب و هوای اهواز، تاکید می‌کند: «همه اینها دست به دست همه می‌دهد تا یک روز سخت در اهواز داشته باشیم اما تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید از این مانع عبور کند. تمام سعی خودمان را می‌کنیم که در اهواز با یک بازی خوب و منطقی به پیروزی برسیم.»

به‌دنبال استقلال

پرسپولیس هم از جمله تیم‌های پرافتخار جام حذفی است که 4بار به‌عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافته است. سرخپوشان اگر در فصل جاری قهرمان شوند با رکورد 5قهرمانی استقلال برابری خواهند کرد. البته آنها در گرمای اهواز بازی بسیار سختی مقابل فولاد خواهند داشت. فولادخوزستان اما تنها تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی است که تاکنون به‌عنوان قهرمانی این رقابت‌ها نرسیده است. فولاد که پیش از این با نام جنوب اهواز در فوتبال ایران حاضر بود، یک‌بار در فصل 72 به دیدار نهایی جام حذفی رسید اما در مقابل سایپا ناکام ماند و نتوانست به‌عنوان قهرمانی دست یابد. حالا جلالی که با صباباتری سابقه قهرمانی در این جام را دارد، این بار هم به‌دنبال یک موفقیت دیگر است؛ هر چند او در بازی‌هایی که مقابل دایی قرار گرفته، چندان موفق نبوده است.

کد خبر 136520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز