همشهری آنلاین: پارلمان پاکستان روز شنبه خواستار پایان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک پاکستان شد.

پارلمان پاکستان حملات آمریکا به این کشور را محکوم کرد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان پاکستان همچنین ضمن درخواست تحقیقات مستقل درباره‌ حمله نیروهای آمریکایی که باعث کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده شد ارائه تضمین برای عدم تکرار چنین حملاتی را خواستار شد.

این اظهارات تند پارلمان پاکستان پس از آن مطرح شد که کمیته‌ای در پارلمان طی بیش از 10 ساعت موضوع حمله‌ یک جانبه آمریکا در منطقه‌ ابیت آباد را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست احمد شجاع پاشا، رئیس امور اطلاعاتی پاکستان، رئیس عملیات‌های امور نظامی و تنی چند از مقام‌های ارتش پاکستان حضور داشتند.

پارلمان پاکستان ضمن اشاره به اینکه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا غیر قابل قبول هستند در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان باید هر چه سریعتر متوقف شود.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک پاکستان در سال گذشته دو برابر شد که براساس ارزیابی‌های خبرگزاری فرانسه طی بیش از 100 عملیات این هواپیماها بیش از 670 تن کشته شدند.

سازمان سیا معتقد است این حملات به طور جدی در فعالیت رهبران القاعده اختلال ایجاد کرده است. در یکی از این حملات اخیر در منطقه وزیرستان شمالی سه شبه نظامی کشته شدند. حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک پاکستان باعث تشدید احساسات ضد آمریکایی در این کشور شده است.

قانونگذاران همچنین از دولت پاکستان خواستند کمیسیونی مستقل برای بررسی عملیات نیروهای آمریکایی در منطقه ابیت آباد تعیین کند و دولت تضمین کند که دیگر این نوع حادثه رخ ندهد.

پیش از این نواز شریف، یکی از رهبران مخالفان در پاکستان خواستار انجام تحقیقات مستقل در مورد عملیات‌های آمریکا در خاک پاکستان شده بود.

در بیانیه‌ قانونگذاران پاکستانی ضمن انتقاد از این حمله آمریکا عنوان شد که این اقدامات یک جانبه نمی‌تواند مانع از پیشروی تروریسم جهانی شود و تکرار این نوع حملات می‌تواند پیامدهای ناگواری برای صلح وامنیت در منطقه و جهان داشته باشد.

در این بیانیه از دولت پاکستان خواسته شد تا در مورد تعامل با آمریکا بازنگری کند.

پارلمان پاکستان همچنین اعلام کرد که به طور کامل به قوای دفاعی این کشور اعتماد دارد و بر لزوم همکاری‌های بین المللی در شکست تروریسم براساس یک نگرش شراکت واقعی تاکید کرد.

کد خبر 134941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز