چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران از پیشرفت فیزیکی 80درصدی فاز اول احداث بوستان ولایت خبر داد و گفت: براساس وعده داده شده به شهروندان، فاز اول بوستان ولایت تا سوم خرداد افتتاح می‌شود.

محیط زیست شهری

علی‌محمد مختاری اظهار کرد: به‌طور کلی حدود 70 درصد از این پروژه به فضای سبز اختصاص می‌یابد و 30 درصد آن کاربری‌های دیگری خواهد داشت.وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در منطقه19 مطلوب بوده اما شهرداری می‌کوشد تا توزیع عادلانه سرانه فضای سبز در تمامی مناطق شهر ایجاد شود، عنوان کرد: امروز سرانه فضای سبز شهر تهران13.5 متر بوده و به‌طور کلی حداقل سرانه فضای سبز 15 متر و حداکثر آن 25 متر باید باشد که ما تا پایان امسال سرانه فضای سبز تهران را به 15 متر می‌رسانیم.

مختاری گفت: بیش از 97درصد از فضای سبز بوستان ولایت ایجاد شده و تا 3 روز آینده مابقی نیز به انجام می‌رسد. همچنین اقدامات عمرانی فاز اول این بوستان نیز تا 31 اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

شهربانو در 30 هکتار بنا می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران از اختصاص 30 هکتار زمین به مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان با عنوان شهربانو، 7 هزار متر فضای سرپوشیده برای احداث شهربازی و7.5هکتار زمین جهت احداث شهر ورزش در فاز اول بوستان ولایت خبر داد. وی افزود: کل پروژه بوستان ولایت برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب‌سازی‌ شده و علاوه بر آن در فاز اول پروژه پیست دوچرخه‌سواری، دو و درشکه‌سواری نیز ایجاد می‌شود.

مختاری از احداث 3 نمازخانه به مساحت 300 متر در فضای بسته و 8 نمازخانه در رینگ فضای باز بوستان ولایت خبر داد و افزود: 900 پایه سولار برای روشنایی بوستان ولایت تاکنون نصب شده و سرویس بهداشتی این بوستان برای استفاده از آب گرم و سرد و همچنین روشنایی آلاچیق‌های محوطه توسط انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

وی همچنین درخصوص فضای سبز بوستان ولایت خاطرنشان کرد: کل فضای سبز بوستان به‌صورت قطره‌ای و بارانی آبیاری می‌شود و در بوستان 36 هزار درخت میوه در یک رینگ2.5 کیلومتری توسط خانواده شهدا و ائمه جماعات شهر تهران غرس شده و هر یک از درختان میوه به نام یک شهید کاشته شده است.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در ادامه جلسه به برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در بوستان گفت‌وگو اشاره کرد و گفت: نهمین نمایشگاه گل و گیاه با حضور 150 تولید کننده داخلی و 53 مؤسسه و شرکت‌ خارجی از 26 تا 30 اردیبهشت ماه به‌مدت 5 روز در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 9 شب از این محل دیدن کرده و پس از اتمام نمایشگاه در روزهای 31 اردیبهشت ماه و اول خرداد با مراجعه به بوستان گفت‌وگو گیاهان مورد نظر خود را با تخفیف مناسب که 30درصد پایین‌تر از قیمت اصلی بوده، خریداری کنند.

مختاری با بیان اینکه نهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه نسبت به نمایشگاه‌های سال گذشته با استقبال بیشتری مواجه شده، اظهار کرد: در مورد رفت‌وآمد شهروندان ایستگاه 7مترو نیز به‌زودی در مجاورت اتوبان چمران و نزدیکی بوستان گفت‌وگو افتتاح می‌شود که با افتتاح این ایستگاه، رفت‌وآمد مردم با سهولت بیشتری به داخل نمایشگاه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران عنوان کرد: علاوه بر عرضه کیفی و متنوع گل‌ها، گیاهان آپارتمانی و شاخه بریده، محصولات گوناگونی شامل طیف وسیعی از اقلام مرتبط با صنعت گل و گیاه اعم از ماشین‌آلات و ابزارهای باغبانی، بذر، کود، سم، صنایع، تجهیزات پارکی و تکنولوژی توسعه عمودی فضای سبز در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 134756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز