همشهری آنلاین: گروه امنیتی SITE آمریکا می‌گوید تالارهای گفتگوی اینترنتی وابسته به القاعده در پیامی خبر مرگ اوسامه بن لادن را تأیید کرده‌اند.

1

به گزارش سی‌ان‌ان، این موضوع چهار روز بعد از آن منتشر شده که آمریکا اعلام کرد در عملیاتی اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده را در شهر ابوتاباد پاکستان کشته‌است.

در پیامی که حاوی این خبر است اعضای تالارهای وابسته به القاعده با تأیید خبر مرگ بن لادن آمریکا را تهدید به انتقام جویی کرده‌اند و از پاکستانی‌ها خواسته تا علیه این اقدام شورش کنند.

در این پیام آمده: "کشتن بن لادن مانند نفرینی آمریکا و عوامل آن‌ها را در داخل و خارج از کشورشان دنبال خواهد کرد. به زودی با کمک خداوند، شادی آن‌ها تبدیل به غم می‌شود و خون آن‌ها با اشک چشمانشان همراه می‌شود."

در ادامه اعلام شده که القاعده راه جهاد را که توسط رهبران آن و بن لادن شروع شده ادامه خواهد داد. "ما تا زمانی که خدا بین ما و دشمنانمان قضاوت کند از راه خود منحرف نمی‌شویم. خداوند بهترین قضاوت کننده‌است. هیچ چیز به ما آسیب نمی‌زند و تا آن زمان یا پیروز می‌شویم و یا کشته می‌شویم."

این گروه به پاکستان هشدار داده که هر چه سریع‌تر ننگ همکاری با آمریکا را از خود پاک کند.

گفتنی‌است وب‌سایت‌ها و تالارهای گفتگوی تندرو اسلامی از زمان حملات 11 سپتامبر تاکنون یکی از مکان‌های اصلی پخش پیام‌های منصوب به بن لادن و اعضای القاعده بوده‌است.

گروه خصوصی امنیتی SITE که مخفف Search for International Terrorist Entites‌ است در سال 2002 برای نظارت بر وب‌سایت‌ها و تالارهای گفتگوی منتسب به تروریسم در آمریکا تأسیس شد.

این گروه تاکنون بسیاری از اطلاعیه‌ها و پیام‌های صوتی و تصویری القاعده را پیش از انتشار آن‌ها از طریق این وب‌سایت‌ها بدست آورده‌است.

کد خبر 134289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز