چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین-مریم دری‌منش: بارسلونا با تساوی برابر رقیب دیرینه، یک پای فینال ویمبلی لندن شد.

pedro-marcelo

سه‌شنبه شب (13 اردیبهشت) دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بین تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید برگزار شد.

دو تیم هفته گذشته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید بازی رفت را برگزار کرده بودند که در آن دیدار تیم میهمان موفق شده بود با دو گل بر کهکشانی‌ها غلبه کند. بدین ترتیب رئال کار سختی برای جبران این شکست، آنهم در ورزشگاه خانگی بارسا، نیو کمپ داشت.

رئال نسبت به بازی رفت در مادرید، سه تغییر در ترکیبش داشت. خوزه مورینیو به جای سرخیو راموس، پپه و اوزیل از کاروالیو، کاکا و هیگواین در ترکیب اولیه تیمش استفاده کرده بود. بارسا نیز با یک تغییر نسبت به بازی رفت، به جای کیتا، اینیستا را وارد زمین کرده بود.

رئال نیمه اول را تهاجمی آغاز کرد و در نیمه زمین بارسا به آنها حمله می‌کرد و با سرعت دادن به بازی سعی در نتیجه‌گیری در همان نیمه داشت که با پوشش مطمئن مدافعین بارسلونا، موفق به خلق هیچ موقعیتی روی دروازه میزبان نشد. آبی اناری‌ها کم کم خودشان را از زیر فشار حملات رئال بیرون کشیدند و پاس‌کاری‌های معروف خود را به نمایش گذاشتند. البته در ابتدای این هنرنمایی نتوانستند خطر بزرگی برای تیم میهمان ایجاد کنند. رفته رفته سهم بارسا در کنترل بازی بیشتر از رئال می‌شد.

از نکات قابل ذکر این بازی دریافت کارت زرد از سوی کاروالیو بود که با تکرار خطاها فقط می‌توانست ممنون داور بازی باشد که وی را از زمین اخراج نکرد.

نیمه اول بدون ردو بدل شدن گلی به پایان رسید. مادریدی‌ها نیمه دوم را هم مانند 45 دقیق اول با پرسینگ شدید آغاز کرده و سعی در زدن گل داشتند. آنها یک گل نیز توسط هیگواین زدند که داور مسابقه آن را مردود اعلام کرد، چرا که برخورد غیرعمد رونالدو به .....را خطا تشخیص داده و قبل از گل سوت توقف بازی را به نشانه اعلام خطا به صدا درآورده بود. چیزی نگذشت که در برگشت توپ به سمت زمین رئال، روی پاس دقیق و میلیمتری اینیستا، پدرو صاحب توپ شد و از فاصله 13 متری توپ را به گوشه راست دروازه کاسیاس دوخت (دقیقه 54).

پدرو-ویا

حالا رئال به سه گل احتیاج داشت تا به رویای رسیدن به فینال تحقق بخشد. اما باز هم این بارسلونا بود که کنترل بازی را در دست گرفت. در دقیقه 60 اوزیل به جای کاکا وارد زمین شد تا شاید گشایشی در کار کهکشانی‌ها حاصل شود. در همین اثنا بود که تیم میزبان در دفاع کمی بی‌دقت عمل کرد و نتیجه آن دریبل ماسکرانو توسط دی‌ماریا و پاس او به مارسلو بود که این یکی از فاصله 7 متری توپ را وارد دروازه آنها کرد(دقیقه 64).

با به خود آمدن شاگردان گواردیولا، رئال دیگر شانسی به دست نیاورد. حتی بارسا به پیروزی 2 بر 1 نزدیک‌تر بود، اما بازیکنان این تیم ریسک نکرده و با کنترل بازی، با همین نتیجه به رختکن رفتند تا با حذف تیم پرستاره رئال، برای دیدار فینال در مقابل منچستریونایتد و یا شالکه آماده شوند.

کد خبر 134181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز