همشهری آ‌نلاین: با وجود عرضه‌ هر روز سکه در بانک ملی و ادامه حراج بانک کارگشایی، تقاضای مردم برای خرید سکه همچنان بالاست و برخی از دلالان با اجاره کارت‌های ملی مردم، اقدام به خرید سکه از بانک ملی می‌کنند چون سقف ارائه‌ سکه در این بانک پنج عدد است.

سکه

 به گزارش ایسنا، صف خرید برای تهیه سکه از شعب بانک ملی نسبت به روزهای گذشته طویل‌تر شده و اشتیاق مردم به خرید سکه کاهش نیافته است.

 مشاهدات از شعب منتخب بانک ملی در تهران نشان می‌دهد که این شعب از صبح از متقاضایان خرید سکه نام‌نویسی می‌کنند و البته این نام‌نویسی هم با محدودیت انجام می‌شود.

 هم‌چنین برخی دلالان در بیرون بانک با ارائه مبالغ ناچیزی به برخی رهگذران، کارت ملی آن‌ها را به نوعی اجاره کرده و به نام آنها به خرید سکه اقدام می‌کنند.

 سود مناسب این واسطه‌گری و اختلاف بین قیمت سکه عرضه شده در بانک ملی و قیمت سکه در بازار این اقدام دلالان را توجیه می‌کند.

 امروز ( دوشنبه 5 اردیبهشت) برخلاف دو روز گذشته، قیمت سکه‌های عرضه‌شده از سوی بانک ملی افزایش یافت که دلیل آن می‌تواند افزایش جهانی قیمت هر اونس طلا باشد.

 شعب بانک ملی سکه‌ بهار آزادی را با قیمت 409 هزار تومان، نیم‌سکه با قیمت 204 هزار تومان و ربع سکه را با قیمت 111 هزار تومان به فروش می‌رساند. این در حالی است که قیمت سکه بهار آزادی در بازار حداقل 427 هزار تومان، نیم‌سکه 215 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 137 هزار تومان است.

 قیمت‌ سکه‌هایی که در بانک ملی عرضه می‌شود از سوی بانک مرکزی به بانک ملی ابلاغ شده است.

قیمت‌های امروز در حالی در بازار سکه تهران شکل گرفته‌اند که در حراج روز گذشته(یک‌شنبه 4 اردیبهشت) بانک کارگشایی قمیت سکه بهار آزادی که در بسته‌های صد تایی عرضه می‌شد ابتدا با قیمت‌های 425 تا 426 هزار تومان به فروش می‌رقت اما در انتهای حراج به 421 تا 422 هزار تومان رسید.

 نیم سکه بهار آزادی نیز در حراج دیروز عمدتا 208 تا 209 هزار تومان به فروش رفت و ربع سکه که در ابتدا با قیمت‌های 136 تا 137 هزار تومان به فروس می‌رفت، در انتهای حراج به 132 تا 133 هزار تومان هم رسید.

کد خبر 133363
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز