‌ دو هفته پیش بود که پرویز مظلومی در مصاحبه‌ای اعلام کرد استقلال چشم به قهرمانی یا نایب قهرمانی در لیگ برتر دارد و به‌دنبال جایگاه سومی نیست چون شاید برای فصل آینده سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاهش پیدا کند.

فوتبال

حالا تیم او 4 روز پس از شکست مقابل پاختاکور و کم شدن شانس صعود به مرحله بعدی، باید در لیگ ایران مقابل صنعت نفت قرار بگیرد. مظلومی در تلاش است تا برای فصل آینده هم سهمیه آسیا را به‌دست آورد، به همین دلیل سرمربی آبادانی استقلال مقابل تیم شهرش به‌دنبال کسب 3 امتیاز است تا درصورت توقف ذوب‌آهن مقابل پاس همدان، جای تیم اصفهانی را در رده دوم جدول بگیرد. البته نفتی‌ها حریف آسانی برای استقلال محسوب نمی‌شوند و در بازی رفت این تیم را در آبادان شکست دادند. شاگردان غلامحسین پیروانی در این دیدار هم به‌دنبال کسب امتیاز هستند و برای متوقف کردن استقلال انگیزه زیادی دارند.

ضعف خط دفاعی

استقلال در شرایطی مقابل پاختاکور با 2 گل شکست خورد که خط دفاعی این تیم نمایش مطمئنی نداشت، این در حالی است که آبی‌های تهران در بازی‌های اخیر در دقایق آخر گل می‌خورند که همین موضوع نگرانی کادر فنی و مسئولان باشگاه را هم موحب شده است. حتی علی فتح‌الله‌زاده سرپرست موقت باشگاه هم در مصاحبه‌اش تاکید کرد که بازیکنان استقلال فکر می‌کنند فوتبال 85 دقیقه است و کاری به5 دقیقه پایانی ندارند. مظلومی برای پیروزی در این دیدار باید ضعف خط دفاعی تیمش را هم برطرف کند چرا که این موضوع در بازی با پاختاکور برای آبی‌ها مشکل‌ساز شد. البته تغییرات پی در پی در آرایشخط دفاع استقلال هم انتقادهایی را از مظلومی به همراه داشته و در آستانه بازی با صنعت نفت، بازهم ترکیب خط دفاعی آبی‌ها تغییر خواهد کرد.

پیروانی سرمربی صنعت نفت در آستانه این بازی می‌گوید: «بازی سخت و دشواری در تهران پیش رو داریم، هر چند که بازیکنان استقلال بعد از باخت مقابل پاختاکور ازبکستان در شرایط روحی خوبی نیستند و باید از این فرصت استفاده کنیم.» او ادامه می‌دهد: «استقلال اکنون در کورس قهرمانی لیگ برتر قرار دارد و مقابل ما برای کسب 3 امتیاز به میدان می‌آید. البته بعد از مشخص شدن بقای صنعت نفت در لیگ برتر، حالا بازیکنان ما دیگر آن فشار روحی و روانی را احساس نمی‌کنند و مقابل استقلال با خیال راحت به میدان خواهند رفت.» پیروانی در پاسخ به این سؤال که آیا نتیجه را پیش‌بینی می‌کنید تاکید می‌کند:

« پیش‌بینی غیرممکن است اما از استقلال شناخت خیلی خوبی داریم و برای کسب امتیاز امیدوار هستیم. این بازی برای تیم ما جنبه حیثیتی دارد و از بازیکنان انتظار داریم برای شکستن طلسم باخت در بازی‌های خارج از خانه تلاش کنند.» او در مورد نقاط ضعف و قوت استقلال هم حرف می‌زند: «استقلال دارای مهاجمان و هافبک‌های بسیار عالی است که پیش‌بینی روز بسیار سختی برای مدافعان و هافبک‌های تیم نفت دارم. البته استقلال در خط دفاعی خود دچار ضعف است و مهاجمان تیم ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.» پیروانی با توجه به اینکه ماندن تیمش در لیگ برتر قطعی است از میدان دادن به بازیکنان جوان صنعت نفت در این دیدار خبر می‌دهد و می‌گوید:

«امکان دارد در این دیدار به بازیکنان جوانی مانند حسین بغلانی، سجاد مشکل پور و حجت چهارمحالی میدان داده شود زیرا این بازیکنان نیاز به میدان دیدن دارند‌ اما با این شرایط هم امیدوار به متوقف کردن استقلال هستیم.»

تمدید قرارداد مظلومی

فتح‌الله‌زاده در آستانه دیدار با صنعت نفت از تمدید قرارداد مظلومی خبر می‌دهد. او با اشاره به این موضوع می‌گوید: «ما قراردادی دو ساله با مظلومی داریم و برای فصل آینده هم کماکان در خدمت این مربی خواهیم بود.» فتح‌الله‌زاده با تاکید بر اینکه استقلال در فصل نقل و انتقالات 3 یا 4 بازیکن جدید داخلی جذب خواهد کرد، ادامه می‌دهد: « قطعا اسکلت‌بندی این تیم را حفظ می‌کنیم.

شما به من بگویید کدام یک از بازیکنان امروز تیم استقلال بد هستند که ما باید او را عوض کنیم؟ ما تیم قدرتمندی داریم و اینکه من از شکست استقلال ناراحتم به خاطر این است که بازیکنان خوبی داریم و نباید اینطور به راحتی مغلوب تیمی چون پاختاکور شویم. »

کد خبر 133065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز