دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها معترض مصری ضمن بی اعتنایی به درخواست ارتش این کشور برای ترک میدان التحریر قول دادند تا زمانی که شورای نظامی به درخواست های آنها برای ایجاد یک حکومت غیر نظامی و همچنین پاکسازی مقامات فاسد مصری اقدام نکند، در این میدان به اعتراضشان ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، این معترضان که اکثرا جوان و برخی نیز بیکار بودند، از چند روز پیش جاده‌های منتهی به میدان التحریر را با سیم خاردار بسته‌اند.

ارتش مصر اعلام کرده که میدان التحریر را پاکسازی کرده است، اما شاهدان اعلام کردند که همچنان صدها معترض برای اجابت درخواست‌هایشان در این میدان باقی مانده‌اند.

از سوی دیگر فعالان حقوق بشر، ارتش مصر را به استفاده بیش از حد از اهرم زور متهم کرده‌اند. منابع بیمارستانی نیز اعلام کرده اند که طی خشونت‌های اخیر در مصر 13 مرد زخمی و دو تن دیگر کشته شدند.

یکی از معترضان در مورد ادامه اعتراض ها در مصر، گفت: چالش کنونی ما این است که میدان التحریر را با معترضان پر کنیم. نیروهای مخالف اعلام کرده اند که روز جمعه تظاهرات خواهند کرد، بنابراین ما نگران نیستیم.

حدود 20 نظامی ارتش نیز وارد میدان التحریر شده و از معترضان خواستند که این میدان را ترک کنند.

ائتلافی از 9 گروه حقوق بشر، استفاده بیش از حد از اهرم نظامی و زور را محکوم کرده و اعلام کرد که این اقدام پیامدهای خطرناکی در پی خواهن داشت و نیازمند تحقیقات فوری در این راستا است.

ارتش مصر اعلام کرده است که به هیچ وجه به سوی معترضان شلیک نکرده است.

این ارتش همچنین اعلام کرد که اعتراض‌های اخیر توسط عواملی که از اقدامات ضد انقلابی حمایت می‌کنند، برگزار شده است.

برخی از مردم مصر خواستار پایان اعتراض‌ها در میدان التحریر شده‌اند و معتقدند که این اعتراض‌ها باعث وقفه در شرایط عادی زندگی مردم شده و به اقتصاد این کشور نیز لطمه وارد کرده است.

کد خبر 132043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز