همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که امسال ریشه ربا در کشور خشکانده شود.

احمدی نژاد

 به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز(یک‌شنبه 21 فروردین) در همایش کارآفرینی، تعاون و اشتغال خطاب به شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: انشاءالله امسال با کمک شما و بانک تعاون ریشه ربا در کشور را بخشکانیم.

 احمدی‌نژاد در این همایش در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در این جمع اظهارداشت: از آرزوهای تاریخی بشراین بوده که انسا‌ن‌ها براساس انسانیت آنها ارزیابی شوند و تعاون یکی از ظرفیت‌های عالی برای تحقق این آرزوی تاریخی است.

 وی با بیان این‌که کارآفرینی و ایجاد اشتغال از جمله زیباترین کارهایی است که انسان می‌تواند انجام دهد ، افزود: این امر در واقع فرصتی را فراهم می‌کند که انسان‌ها به کار شرافتمندامنه مشغول شوند و این ظرفیت مهمی است که بخش تعاون می‌تواند به یک جامعه هدیه کند.

 وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش تعاون و گزارشی که وزیر در این ارتباط ارائه داد، گفت: این گزارش‌ها نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بخش تعاون هنوز ناشناخته است. وقتی که ظرف سه چهار سال می‌توان چندین برابر گذشته کار کرد این امر نشان می‌دهد که جا برای کار زیاد است.

 رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که بخش تعاون از جمله بخش‌های خوب و مهم اقتصاد کشور است، گفت: انشاءالله در آینده این بخش نقش بالاتر و مهم‌تری را ایفا کند.

 احمدی‌نژاد با اشاره به نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: به نظر می‌رسد که می‌توان تمام شاخصه‌های پیشرفت اقتصادی را در شاخص ایجاد اشتغال خلاصه کرد و اگر عدد تعیین شده برای اشتغال را محقق کنیم به این معناست که سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری خوبی در کشور صورت گرفته و ما شاهد رشد اقتصادی بوده‌ایم به همین بابت روی مساله ایجاد اشتغال متمرکز شده‌ایم.

 وی با اشاره به عزم دولت در راستای ایجاد دو نیم میلیون شغل در کشور گفت: ممکن است در ذهن برخی از افراد این تصور وجود داشته باشد که دو و نیم میلیون شغل زیاد است و شرایط و ظرفیت کشور برای این امر مهیا نیست، اما من می‌گویم همه شرایط برای تحقق حداقل دو نیم میلیون شغل آماده است، امکانات در این کشور و در این سرزمین در این راستا آماده است و ما به لحاظ نسبت جمعیت یکی از وسیع‌ترین کشورهای جهان هستیم.

 رئیس‌جمهور با اشاره به استعداد انسانی که در ایران وجود دارد، گفت: این استعداد شگرف است و ظرفیت‌های خوبی در کشور ما وجود دارد و کشور ما در واقع کشور ثروتمندی است.

 رئیس‌جمهور همچنین خطاب به کارآفرینان گفت: ‌امروز روز هنرنمایی کارآفرینان با توجه به این امکانات است، در حال حاضر 160 هزار تعاونی در کشور مشغول فعالیت هستند و امسال نیز قرار است 20 هزار تا به آن اضافه شود و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم. ما منابع لازم را می‌دهیم و شما نیز اندیشه و نوآوری برای ایجاد اشتغال به خرج دهید. ایجاد دو و نیم میلیون شغل در مقیاس ایران عدد بزرگی نیست؛ چرا که ایران کشوری بزرگ با امکانات بسیار زیاد است و زشت است که در ایران بیکار داشته باشیم.

 احمدی‌نژاد با اشاره به مثال‌هایی در مورد توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور ایران و ملت ایران گفت: برای تحقق هدفی که داریم باید قالب‌هایی که در اندیشه ، برنامه‌ریزی و اقدام متداول است را بشکنیم و براساس توانمندی‌های خود پیش رویم و هرجا قالب‌ها را شکستیم پرواز کرده‌ایم.

 وی با بیان این‌که مساله اشتغال را می‌توان در حدود دو سال تمام کرد و در این ارتباط کارآفرینان و بخش تعاون نقش مهمی دارند، گفت: در حال حاضر بانک تعاون و صندوق توسعه ملی وجود دارند و هر مقدار که بانک تعاون توانست منابع را جذب کند و خود نیز منابع اضافه کند، ما نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و البته باید بلافاصله این منابع به کار مفید و کار سازنده در کشور تبدیل شود.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که انشاءالله با کمک شما و بانک تعاون ریشه ربا در کشور را بخشکانیم ،گفت: ما با واژه بانک مشکلی نداریم، ولی ما باید بانک خود را داشته باشیم و انشالله به سمتی برویم که معامله ربوی نداشته باشیم . ربا یعنی رشد کاذب و رشد دروغین ما در این ارتباط قانون خوبی داریم این موضوع در دستور کار است و باید آن را اجرا کنیم به نحوی که تولید ما از یک سرچشمه زلال و متناسب با خود برخوردار باشد.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: خانواده تعاون یک مجموعه منسجم و خودباور است .

 رئیس‌جمهور با اشاره به صحبت‌های وزیر تعاون مبنی بر این که این وزارتخانه توانایی دارد که در راستای اجرای یک میلیون شغل به دولت کمک کند گفت: شما در این راستا حرکت کنید دولت نیز از شما حمایت می‌کند.

 احمدی‌نژاد خطاب به شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: ما باید دست به دست هم بدهیم تا ایران را بسازیم چرا باید دیگران ما الگو باشند بخدا حق ناسپاسی است که بگوییم ما بعد از 20 سال می‌خواهیم مثل برخی از کشورها شویم، ما باید به نحوی حرکت کنیم که همه بخواهند مثل ما باشند.

 احمدی‌نژاد در پایان گفت: ما باید دست به دست هم دهیم و ماموریت تاریخی خود را انجام دهیم و ایرانی سرافراز ، آباد و پرافتخار را به نسل‌های بعدی ادامه دهیم.

 در این مراسم پیش از صحبت‌های رئیس‌جمهور  وزیر تعاون و ابوترابی نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند و با حضور این دو تابلو فرشی به رییس‌جمهور جهت حمایت‌هایش ازبخش تعاون اهدا شد.

 این مراسم در تالار الغدیر وزارت کشور برگزار شد.

کد خبر 131934
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز