همشهری آنلاین: بر اساس این قانون، هر طرف متعاهد مکلف می‌شود، ساده و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی را اشاعه دهد و در راستای این امر به موجب مقررات این کنوانسیون از استانداردها، استاندارهای موقت و رویه‌های توصیه شده در پیوست‌های این کنواسیون پیروی کند.

از سوی رییس‌جمهور، قانون الحاق ایران به کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو در مورد ساده و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی ابلاغ شد.

قانون الحاق ایران به کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو در مورد ساده و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، از سوی رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس این قانون، هر طرف متعاهد مکلف می‌شود، ساده و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی را اشاعه دهد و در راستای این امر به موجب مقررات این کنوانسیون از استانداردها، استاندارهای موقت و رویه‌های توصیه شده در پیوست‌های این کنواسیون پیروی کند.

همچنین مفاد این کنوانسیون مانع اجرای قوانین ملی در زمینه ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های کالایی مشمول گمرکی نیست.

بر این اساس، به منظور بررسی اجرای این کنوانسیون، هرگونه تمهیدات مربوط به تامین وحدت رویه در تفسیر و به کارگیری آن و هر گونه اصلاحات پیشنهادی، کارگروه مدیریت تاسیس می‌شود و طرف‌های متعاهد، عضو کارگروه مدیریت هستند.

سازمان ذی صلاح هر موجودیت که حائز شرایط طرف متعاهد شدن این کنوانسیون به موجب مفاده ماده(8) است یا هر یک از اعضا سازمان تجارت جهانی، مجاز به حضور در جلسات کارگروه مدیریت به عنوان ناظر است. جایگاه و حقوق ناظران مزبور به وسیله شورا تعیین می‌شود.

همچنین کارگروه مدیریت می‌تواند از نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی دولتی و غیر دولتی برای شرکت در جلسات کارگروه به عنوان ناظر دعوت کند.

بر اساس این قانون، هر یک از اعضای شورا و هر یک از اعضای سازمان ملل متحد یا سازمان‌های تخصصی آن می‌تواند از طریق امضا بدون شرط تصویب، تودیع سند تصویب پس از امضا به شرط تصویب و الحاق به آن، طرف متعاهد این کنوانسیون شود.

همچنین هر طرف متعاهد که این کنوانسیون را تصویب می‌کند یا به آن ملحق می‌شود، نسبت به اصلاحات لازم الاجرا این کنوانسیون از جمله پیوست کلی در تاریخ تودیع سند تصویب یا الحاق خود، متعهد خواهد بود.

کد خبر 131585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز