همشهری آنلاین: نخست وزیر روسیه دستور داد تمام وزارتخانه ها و ادارات این کشور تا زمان عضویت مسکو در سازمان جهانی تجارت از اجرای مقررات این سازمان خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی از مسکو، ولادیمیر پوتین با اشاره به عدم عضویت روسیه در سازمان جهانی تجارت  (WTO) گفت:"بارها به همه اعلام کردیم مقررات سازمان جهانی تجارت را پس از عضویت در این سازمان اجرا می کنیم و نه قبل از آن، شما باز هم ما را به این نکته بر می گردانید که ما تمام تعهدات را  اجرا کنیم،  برخی هزینه ها را متحمل شویم و هیچگونه مزایایی از عضویتی را که وجود ندارد، به دست نیاوریم". 

وی اظهار داشت:"دراین صورت ما به چه درد آنها می خوریم که ما را به عنوان عضو بپذیرند چون بازار مجانی نیست، اما ما آنرا مجانی می دهیم. این دستور مستقیم من است، این کار را نباید کرد. خواهش می کنم و به اطلاع شرکای ما برسانید که تا عضویت تمام و کمال هیچ کاری را نخواهیم کرد".

روسیه 15 سال است که مذاکرات الحاق به سازمان جهانی تجارت را انجام می دهد. طی سالیان اخیر به خاطر مواضع برخی از کشورها این روند عملا متوقف شده و نمایندگان دولت روسیه اعلام کرده بودند که برخی از شرکا اجازه نمی دهند که این مذاکرات به اتمام برسد اما اخیرا شواهد بهبود در روند مذاکرات به چشم می خورد و سال گذشته رییس جمهور، نخست وزیر و دیگر مقامات روسیه در سخنان خود ابراز امیدواری نمودند که سال 2011 روسیه به سازمان جهانی تجارت ملحق خواهد شد.

 

کد خبر 131842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز