مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: عملیات حفاری خط 6 مترو اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود. هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در بازدید از روند تجهیز کارگاه‌ها و شروع به فعالیت ایستگاه‌های خط 6 مترو در منطقه 15 تاکید کرد: عملیات حفاری این خط به‌طور رسمی در اردیبهشت ماه سال‌جاری آغاز می‌شود.

بنابراین گزارش، فاز اول این خط به طول حدود 12 کیلومتر از دولت آباد در منطقه 15 آغاز و تا میدان سپاه امتداد خواهد یافت و زمان اجرای آن 4 سال پیش‌بینی شده است. خط 6 مترو از بزرگراه دولت آباد در جنوب شرق تهران آغاز وتا شهرک کن در شمال غرب تهران ادامه خواهد یافت. طول این مسیر31 کیلومتر و دارای 27 ایستگاه است. به گفته درویش، پیش‌بینی می‌شود روزانه تعداد یک میلیون سفر از طریق این خط صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو همچنین با اعلام اینکه سیاست شهرداری تهران بر توجه ویژه به جنوب‌شهر متمرکز شده است از تصویب طرح اتصال خط 6 مترو به بخش جنوبی میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) سخن گفت و اظهار داشت: براساس رایزنی‌های صورت گرفته قرار است خط 6 مترو پس از عبور از شهرک دولت‌آباد و سه‌راه ورامین تا قسمت جنوبی میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) امتداد یابد.

این درحالی است که هم‌اکنون شهروندان برای دسترسی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پس از پیاده‌شدن در ایستگاه متروی شهرری باید مسافتی حدود 3 کیلومتر را با تاکسی یا اتوبوس طی کنند، اما با احداث خط جدید مترو می‌توانند به‌صورت پیاده در فاصله‌ای کوتاه به حرم دسترسی داشته باشند.

کد خبر 131542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز