یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار ارائه شده از سوی اپراتورهای همراه نشانگر آن است که میزان پیامک‌های تبریک نوروزی مشترکان همراه اول و ایرانسل نسبت به سال گذاشته افزایش داشته است.

sms

در تعطیلات نوروز امسال صدا و سیما در تشویق هموطنان به ارسال پیامک سنگ تمام گذاشته بودند. تقریبا تمام شبکه‌ها یک مسابقه پیامکی برگزار می‌کردند. هرچند آمار دقیقی از میزان شرکت در این مسابقه‌ها در دست نیست، اما با همان آماری که مجریانی چون مجری خوشحال مسابقه پیامکی شبکه تهران در مورد شرکت بیش از یک میلیون نفر در هر مسابقه این شبکه ارائه می‌داد، معلوم می‌شود که اپراتورهای همراه برندگان اصلی این رقابت بوده‌اند.

از سوی دیگر میزان پیامک‌های تبریک نوروزی مشترکان همراه اول و ایرانسل هم نسبت به سال گذاشته افزایش داشته است.

به گزارش مهر، مشترکان دو اپراتور موبایل که بیش از 50 میلیون نفر تخمین زده می شوند در 48ساعت آغاز سال نو بیش از یک میلیارد و 66 میلیون و 500 هزار SMS تبریک نوروز ارسال کردند که با محاسبه تقریبی نرخ پیامک، این اپراتورها در این بازه زمانی حدود 16 میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اند.

مشترکان اپراتور ایرانسل در 48 ساعت اول سال 90 بیش از 433 میلیون و 583 هزار پیامک تبریک سال نو ارسال کردند و مشترکان همراه اول نیز در این بازه زمانی 633 میلیون پیام کوتاه برای تبریک سال نو فرستادند که این مقادیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد و براین اساس به نظر می‌رسد پیام کوتاه بار دیگر محبوبیت خود را در میان مشترکان موبایل به دست آورده است.
طبق اعلام اپراتور موبایل همراه اول، پیک ارسال پیامک سال نو از ساعت 10 تا 11 شب 29 اسفند 89 بوده که طی این یک ساعت 26 میلیون پیامک در شبکه همراه اول جابجا شده است. همچنین همراه اول برای آمادگی آغاز سال نو، ظرفیت مراکز پیامک خود را از 11 هزار به 40 هزار پیامک در ثانیه افزایش داده است.

این اپراتور 43.5 میلیون سیم کارت دائمی و اعتباری در کشور واگذار کرده که همزمان با تحویل سال نو 32 میلیون سیم کارت در شبکه فعال بوده است.

به گزارش مهر، هزینه ارسال هر پیامک لاتین از شبکه همراه اول با سیم کارتهای دائمی این اپراتور حدود 22 تومان و پیامک فارسی 9 تومان است. همچنین هزینه ارسال پیامک از شبکه سیم کارتهای اعتباری همراه اول برای حروف لاتین 26 تومان و برای حروف فارسی حدود 10 تومان است. در همین حال نرخ پیامک ارسالی از شبکه ایرانسل برای حروف لاتین 16 تومان و برای فارسی 10 تومان اعلام شده است.

با احتساب این تعرفه‌ها، با فرض اینکه 50 درصد پیامک‌های ارسال شده به صورت فارسی و 50 درصد به صورت لاتین باشد مشخص می‌شود که اپراتور همراه اول حدود 13 میلیارد و اپراتور ایرانسل حدود 8 میلیارد تومان طی 48 ساعت آغاز سال جدید از محل ارسال پیامک درآمد داشته‌اند.

کد خبر 131222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز