مهم‌ترین رویداد ورزشی تعطیلات نوروزی، دربی 70، یک بار دیگر شروع سال جدید را به کام علی دایی تلخ کرد

دایی

هشتم فروردین 2 سال پیش بود که نخستین شکست تیم ملی مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی به دوران مربیگری دایی در تیم ملی پایان داد. این بار هم دایی در شروع سال، رکورد منفی دیگری برای تیمش ثبت کرد؛ دهمین شکست فصل پرسپولیس( که تنها یک‌بار و در پایان فصل 84 برای این تیم ثبت شد) و البته دومین شکست متوالی مقابل استقلال در یک فصل که آخرین‌بار 20سال پیش اتفاق افتاده بود.

پیش‌بینی می‌شد که دربی 70 برای علی دایی بازی سرنوشت‌سازی‌ باشد. سرمربی پرسپولیس که در این فصل نتایج خوبی نگرفته و بازی رفت را هم به استقلال باخته بود، با شکست رقیب سنتی می‌توانست ناکامی‌هایش را تا حدودی جبران کند و دل هواداران تیمش را به دست آورد. از سوی دیگر گفته می‌شد که شکست در این بازی حیثیتی می‌تواند به معنی پایان دوران مربیگری او در تیم سرخپوش باشد.

البته این پیش‌بینی با حمایت غیرمنتظره سرپرست موقت باشگاه از دایی درست از آب در نیامد ولی این شکست قطعا پایه‌های نیمکت او را سست‌تر از قبل کرد. دایی که تیمش در فاصله 6 هفته به پایان لیگ برتر دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد و حتی کسب یکی از 3سهمیه لیگ قهرمانان ماموریت بسیار سختی به‌نظر می‌رسد، تنها راه نجات این فصل و شغلش را در موفقیت در جام حذفی و لیگ قهرمانان می‌بیند. البته پرسپولیس در این دو تورنمنت هم مسیر دشواری در پیش دارد؛ در اولی باید از سد سپاهان بگذرد و در دومی با توجه به کسب یک امتیاز از 2 بازی، سه‌شنبه در زمین بنیادکار حق اشتباه ندارد. البته دایی پس از شکست یک بر صفر دربی طبق معمول سعی کرد ناکامی تیمش را توجیه کند و گفت: «همه دیدند تیم برتر میدان پرسپولیس بود.

هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم موقعیت‌های فراوان گلزنی داشتیم. ‌‌آنها از یک موقعیت نصف و نیمه گلزنی کردند اما بازیکنان پرسپولیس موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. امروز آن روی فوتبال را دیدیم ولی من نمی‌توانستم کاری کنم. ‌وجدانم راحت است. همه کار از نظر فنی برای پرسپولیس انجام داده‌ام، نمی‌توانم خودم وارد میدان شوم و گلزنی کنم.» او درباره بازی‌های باقیمانده تیمش اضافه کرد: «پرسپولیس باید تمرکز خود را در بازی‌های لیگ قهرمان آسیا و جام حذفی حفظ کند، قطعا بازی مقابل بنیادکار برای ما بسیار مهم است و باید بتوانیم جبران کنیم.»

فریاد مظلومی

در نیمکت مقابل، مظلومی برخلاف دایی بسیار خوشحال بود. سرمربی استقلال که به‌دلیل افت تیمش در لیگ برتر و نتایج ضعیف در لیگ قهرمانان با انتقادات زیادی روبه‌رو شده بود، با این پیروزی توانست موقعیتش را تثبیت کند و محبوبیتش نزد هواداران هم قطعا بیشتر از قبل شده است. استقلال که در آخرین بازی سال 89 هم توانسته بود صبا را با 2 گل شکست دهد، حالا تنها یک امتیاز با ذوب آهن، تیم دوم جدول فاصله دارد و با توجه به فاصله 6 امتیازی با سپاهان صدرنشین هنوز به قهرمانی امیدوار است.

او پس از تک گل برهانی و همچنین در پایان بازی شادی زیادی بروز داد و البته مدعی است که فریادش به‌دلیل این بوده که در هفته‌های اخیر روزهای سختی را گذرانده است؛ «اگر فریاد کشیدم به‌خاطر برد نبود، فقط به‌خاطر خالی‌کردن نفسم در سینه بود و فریاد زدم که نشان دهم که خیلی‌ها پشتم را خالی کردند.» مظلومی که حتی از ترک استقلال صحبت کرده بود، اضافه کرد: «شما نمی‌دانید چه فشاری را در چند وقت گذشته تحمل کردم.

شاید ایراد به من است که باید می‌ایستادم و هرگز فکر رفتن به سرم نمی‌زد. باید جلوی کسانی که می‌خواستند جایم را بگیرند مقاومت خود را نشان دهم، باید مقاومت کنم و اجازه ندهم برخی‌ها اینگونه بی‌رحمانه به من حمله کنند. وقتی تیم می‌برد، تأثیرات یورگن گده است اما وقتی که می‌بازد من را سیبل قرار می‌دهند.»

کد خبر 131174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز