علی دایی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد تا به سؤالات رسانه‌ها پاسخ بدهد.

دایی

این جلسه در حالی برگزار شد که سرپرست موقت باشگاه، محمود خوردبین و سپهر حیدری کاپیتان جدید این تیم هم حضور داشتند. دایی در این نشست مطبوعاتی مسائلی را در مورد پرسپولیس و تیم ملی مطرح کرد و به‌نظر می‌رسد حرف‌های او تا چند روز در رسانه‌ها بازتاب داشته باشد.

شیث، سوژه تکراری

داستان اخراج شیث رضایی باز هم یک سؤال تکراری بود که گویا دایی مجبور است هر روز به آن پاسخ بدهد.او در مورد این موضوع گفت:« خانواده‌هایی بودند که از شیث به مسئولان تیم در اردوی دبی شکایت کردند و گفتند که رضایی به آنها توهین کرده است. چرا باید بازیکن کاری کند که مجبور به عذرخواهی شویم؟ رضایی مدعی شد که آنها هوادار استقلال بودند درصورتی که ما حق نداریم حتی به تیم مقابل هم توهین کنیم.»

نداشتن لژیونر

دایی در قسمتی از حرف هایش به دلایل ناکامی فوتبال ایران در چند سال اخیر اشاره کرد:« افت فوتبال ما در اکثر رده‌های ملی و ناکامی تیم ملی فقط یک دلیل بزرگ دارد؛ اینکه ما فاقد لژیونر هستیم. هر موقع تیم ملی ما خوب بازی کرده لژیونرهای زیادی از فوتبال ایران به فوتبال اروپا رفته‌اند. در سال 1996 من، باقری و خداداد عزیزی به تیم‌های خارجی رفتیم چون تیم ملی خوب کار کرد اما در همین جام ملت‌ها بازیکن شاخصی نداشتیم که نتیجه بازی را عوض کند. فوتبال ما در جا می‌زند و از کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا‌ عقب‌تر است.»

سکوت در مورد کرش

یکی از خبرنگاران از دایی در مورد کارلوس کرش گزینه جدی فدراسیون برای مربیگری تیم ملی سؤال کرد که دایی در جواب گفت:« امثال من حرفشان هیچ تاثیری در فوتبال کشور ندارد و بهتر است هیچ حرفی نزنم.» او در پاسخ به این سؤال که اگر شما جای قطبی در دیدار مقابل کره‌جنوبی سرمربی تیم ملی بودید آیا می‌توانستید به مرحله بعد صعود کنید تاکید کرد:

«این تیمی بود که من با آن کار کرده بودم و خیلی از بازیکنانی که در آن حضور داشتند برای نخستین بار به وسیله من به تیم ملی دعوت شدند. نمی‌توانم بگویم اگر من بودم این بازی را می‌بردیم اما اگر می‌باختیم مطمئنا اینطور نمی‌باختیم. این یکی از بدترین باخت‌های تیم ملی بود و ما اصلا شاهد بارفنی مناسبی در تیم ملی نبودیم.»دایی در شرایطی این جمله را به زبان آورد که تیم خودش در مقدماتی جام جهانی، در ورزشگاه آزادی به عربستان باخت و امیدهای ایران برای صعود به جام جهانی از بین رفت.

زمان دربی

دایی درباره شایعه برگزاری دربی در6 فروردین هم حرف زد و نشان داد که دوست ندارد این مسابقه در تعطیلات نوروز برگزار شود.او در این مورد گفت:«من هم دوست ندارم در عید بازی کنیم. ما هم صاحب خانواده هستیم و یک عید بیشتر نداریم و دوست داریم در کنار خانواده خود باشیم. اگر بازی با روسیه که هیچ بار فنی ندارد برگزار نمی‌شد، مجبور نبودیم در عید دیدار دربی را انجام دهیم.»

اهمیت لیگ قهرمانان

دایی در مورد حضور تیمش در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: «با آمادگی خوب در لیگ قهرمانان شرکت می‌کنیم و این بازی‌ها برای ما اهمیت زیادی دارد. مطمئناً شرایط مسابقات در لیگ قهرمانان آسیا با شرایط تیم ملی فرق می‌کند.کشورهایی مثل کره‌جنوبی و ژاپن خود را به سمت حرفه‌ای شدن می‌برند. ما هم سعی می‌کنیم با آمادگی کامل در این رقابت‌ها شرکت کنیم و به دورهای بعد برسیم.»

8باخت

دایی در قسمتی از حرف هایش به شکست‌های پرسپولیس در این فصل اشاره کرد و گویا فکر کردن به این باخت‌ها او را آزار می‌دهد. او در این مورد گفت:«من از حمایت‌های سرپرست موقت باشگاه تشکر می‌کنم. معتقدم 8 باخت شایسته پرسپولیس نیست و تلاش می‌کنیم این باخت‌ها جبران شود.

می‌خواهیم روند رو به رشد خود را ادامه دهیم تا تمام این شکست‌ها در پایان فصل شیرین شود. از اینکه بعضی از دوستان سطح فنی پرسپولیس مقابل نفت آبادان را تحسین می‌کنند ممنون هستم اما خودم معتقدم به لحاظ فنی 50 درصد بازی خود را ارائه کردیم و باید بهتر شویم.باید با تمرینات بیشتر سطح آمادگی خود را بالا ببریم و از شرمندگی هواداران خارج شویم.»

کد خبر 127662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز