چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل هواشناسی استان تهران از ادامه کاهش دما از پنجشنبه (12 اسفند) تا دوشنبه هفته آینده خبر داد.

 مهندس محسن جباری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سامانه بارشی که تهران را فرا گرفته بود هم اکنون در حال خروج از پایتخت است گفت:‌بر این اساس تا پایان هفته بارش‌های پراکنده در تهران پیش‌بینی می‌شود.

 وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از دو شنبه هفته آینده گفت: در عین حال نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوا تا دوشنبه آینده همچنان رو به کاهش است.

 جباری افزود: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران نیمه ابری بتدریج ابری در بعضی ساعات با بارش باران در ارتفاعات بارش برف در اواخر وقت کاهش پدیده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 2 و 8 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان تهران نیمه ابری در شهرهای شرقی بارش پراکنده در ارتفاعات بارش برف بتدریج صاف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 10 درجه سانتیگراد می‌رسد.

سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور در 48 ساعت آینده می‌باشد که به تناوب در این مناطق ابرناکی، بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 از اواخر وقت چهارشنبه در جنوب شرق کشور بتدریج بارش قطع و از مقدار ابرها کاسته خواهد شد ولی در نیمه شمالی کشور بارش‌ها تا روز جمعه نیز ادامه خواهد جنوب غرب کشور گرد و خاک رقیق پیش بینی می‌شود.

 در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس مواج می‌باشد. از روز شنبه موجی دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود که باعث بارندگی در شمال غرب، غرب و به تدریج ارتفاعات البرز و سواحل شمالی کشور می‌شود.

کد خبر 129638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز