گروه حوادث: نقشه چوپان‌های دروغگو برای سرکیسه‌کردن طعمه‌های خود این بار نگرفت. مرد طلافروش که از این نقشه اطلاع داشت، موضوع را به پلیس اطلاع داد و مردان کلاهبردار خیلی زود به دام افتادند.

مجرمان - دستگیری

چند روز قبل مرد طلافروشی با ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و به ماموران گفت که ساعتی دیگر با 2مرد که با همان شگرد چوپان‌های دروغگو قصد کلاهبرداری از وی را دارند، قرار ملاقات دارد.

این مرد به ماموران گفت: مردان کلاهبردار به وی گفته‌اند که 5کیلو سکه طلای عتیقه دارند که حاضرند آن را به قیمت 120میلیون تومان بفروشند.

طلافروش زیرک در توضیح ماجرا به ماموران گفت: عصر دیروز 2مرد به مغازه طلافروشی‌ام آمدند و با نشان‌دادن 4سکه طلا ادعا کردند که چوپان هستند و هنگامی که در حال چرای گوسفندانشان بوده‌اند، خمره‌ای پیدا کرده‌اند که داخل آن مقدار زیادی سکه‌های طلای عتیقه قرار داشته است و حالا حاضرند آن را به من بفروشند.

مرد طلافروش ادامه داد: بعد از بررسی سکه‌ها متوجه شدم که تنها 3تا از آنها سکه‌های اصل هستند. از آنجا که احتمال می‌دادم آنها مردانی کلاهبردار باشند با آنها قرار ملاقات گذاشتم و در عین حال تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع دهم.

با این تماس تلفنی، تیمی از ماموران تجسس کلانتری208 ترمینال جنوب به محل قرار رفتند و با تحت نظر قراردادن طلافروشی، به انتظار مردان کلاهبردار نشستند.

در ساعتی که قرار ملاقات بود، مردان کلاهبردار قدم به طلافروشی گذاشتند و در این زمان بود که ماموران در اقدامی غافلگیرانه، 2فروشنده سکه‌های تقلبی را به محاصره درآوردند و در بازرسی ساکی که همراه آنها بود 5کیلو سکه تقلبی طلا کشف و ضبط کردند.

با انتقال متهمان به کلانتری، آنها تحت بازجویی قرار گرفتند و به کلاهبرداری به روش سکه‌های تقلبی و چوپان دروغگو اعتراف کردند.

متهمان با حضور نزد بازپرس بخشوده- رئیس شعبه4 دادسرای بعثت- درخصوص نحوه فعالیت‌شان گفتند: به خاطر شغلی که داریم به مناطق مختلف کشور سفر می‌کنیم، مدتی قبل هم در مسافرتی به شهرستانی در غرب کشور در آنجا با فردی آشنا شدیم که با سکه‌های تقلبی و بیان اینکه چوپانی آنها را پیدا کرده، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد . بعد از آشنایی با این مرد بود که نقشه این سرقت را ما هم به اجرا گذاشتیم اما دستگیر شدیم.

قاضی بخشوده، بازپرس پرونده، با اعلام این خبر گفت: متهمان در اظهاراتشان مدعی شدند همدستشان در شهرستان سکه‌های تقلبی را ضرب می‌کرده و برای فروش در اختیار آنها می‌گذاشته است.

متهمان هم‌اکنون در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار دارند تا تحقیقات تکمیلی درباره ادعاهای آنها کامل شود.

کد خبر 129574

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز