گروه حوادث: سخنگوی قوه قضاییه از اعتراض رئیس قوه به حکم تبرئه مردی که متهم به ربودن و آزار و اذیت 30 زن و دختر بود، خبر داد.

سخنگوی قوه قضائیه

به گزارش فارس، صبح دیروز حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نهمین نشست خبری قوه قضاییه، با بیان اعتراض رئیس قوه قضاییه به حکم تبرئه این متهم گفت: بعد از تبرئه متهم این پرونده، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی شخصاً به این پرونده رسیدگی و نسبت به این تبرئه اعتراض کردند.

وی ادامه داد: متهم پرونده به خاطر جرایم متعددی که مرتکب شده بود به 10 سال حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شد که حکم وی در مرحله‌ اجراست.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: دادگاه، متهم را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه کرده بود که ریاست قوه‌ قضاییه شخصا این پرونده را پیگیری کردند و بدون اغراق کل پرونده را مورد مطالعه قرار دادند. سپس نسبت به این تبرئه اعتراض داشتند لکن مدعی‌العموم و شکات می‌توانند به رای صادره از سوی دادگاه اعتراض کنند تا پرونده مراحل بعدی را طی کند.

30شاکی از یک متهم

براساس این گزارش، این پرونده جنجالی 7 اردیبهشت سال 87 و با شکایت زن جوانی در کلانتری 176 حسن‌آباد، شکل گرفت. زن جوان مدعی بود زمانی که به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پراید شده، راننده او را مورد آزار و اذیت قرار داده و پا به فرار گذاشته است.

بعد از اظهارات زن جوان، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری راننده پراید شروع شد اما هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که ماموران پلیس در جریان شکایت‌های مشابه دیگری قرار گرفتند. تمامی شاکیان زنان و دختران جوانی بودند که ادعا می‌کردند زمانی که کنار خیابان منتظر تاکسی بوده‌اند، مرد جوانی سوار بر یک خودروی پراید یا پژو، مقابلشان توقف کرده و بعد از سوار کردن آنها، با شوکر برقی به این افراد حمله کرده و با کشاندن آنها به بیابان‌های اطراف شهر، آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است و سپس همه اموالشان را به سرقت برده و با رها کردن آنها در همان محل، متواری شده است.

با دستگیری مرد جوان در عملیات پلیسی، 30 زن و دختر از او به اتهام آدم‌ربایی، سرقت و تجاوز به عنف شکایت کردند و به این ترتیب بخشی از پرونده که مربوط به تجاوز به عنف بود برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. نخستین دور رسیدگی به پرونده متهم در شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد. مرد جوان که پیش از این در اداره پلیس به ربودن و آزار و اذیت طعمه‌هایش اعتراف کرده بود، در جلسه محاکمه همه اعترافاتش را، انکار کرد اما با این حال اکثریت قضات، اتهام تجاوز به عنف را وارد دانسته و حکم به اعدام مرد جوان دادند؛حکمی که مدتی بعد با اعتراض متهم از سوی دیوانعالی کشور نقض شد تا پرونده بار دیگر و این بار در شعبه 79 دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار گیرد.

دور جدید محاکمه مرد جوان که برخی از رسانه‌ها به او لقب عقرب سیاه داده‌اند ماه گذشته در دادگاه کیفری آغاز شد. این بار نیز متهم همچون گذشته اتهام تجاوز به عنف را رد کرد و مدعی شد فقط دست به سرقت اموال طعمه‌هایش زده است. قضات دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین پرونده، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کردند و این بار با اکثریت آرا، مرد جوان را از اتهام تجاوز به عنف مبرا دانستند.

کد خبر 129482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز