شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث: سارق حرفه‌ای با تهدید یک زن جوان، دوست قدیمی‌اش را به یکی از محله‌های جنوب تهران کشاند تا نقشه شومی را که در سر داشت عملی کند.

متهمان

این مرد و همدستانش بعد از تسویه حساب خونین با مرد جوان، جسد او را در صندوق عقب خودرو رها کردند و پا به فرار گذاشتند. نیمه شب یکی از آخرین روزهای سال گذشته، ماموران کلانتری 173 تهران مشغول گشتزنی در جنوب پایتخت بودند که چشمشان به‌خودروی پژویی افتاد که کنار جاده رها شده بود.

تمامی درهای ماشین باز بود و در اطراف آن کسی به چشم نمی‌خورد. ماموران که حدس می‌زدند اتفاق شومی برای راننده افتاده است، به بازرسی داخل خودرو پرداختند و به محض باز کردن در صندوق عقب، جسد مردی را دیدند که ظاهرا با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

شروع تحقیقات

با حضور بازپرس جنایی شهرری و کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در محل حادثه، تحقیقات برای کشف راز این جنایت آغاز شد.
بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول مردی به نام کریم است اما خودرویی که جسد او داخل آن پیدا شده بود، متعلق به مردی به نام رضا بود.

ماموران با شناسایی محل زندگی رضا، نزد او رفتند و وی که از ماجرای قتل کریم شوکه شده بود در بازجویی‌ها گفت: کریم از دوستان من بود. روز گذشته او نزد من آمد و ماشینم را برای انجام کاری قرض گرفت. از آن به بعد دیگر او را ندیدم و نمی‌دانم چه کسی او را به قتل رسانده است.

ردپای یک زن

پلیس که توانسته بود هویت مقتول را شناسایی کند، تحقیقات برای کشف راز قتل او را ادامه داد. ماموران در پرس و جو از دوستان کریم متوجه شدند که وی از مدتی قبل به زن جوانی به نام ساناز علاقه داشته و احتمال دارد که این زن از راز قتل او باخبر باشد.

ساناز خیلی زود دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره آگاهی، مهم‌ترین سرنخ پرونده را در اختیار پلیس قرار داد. او گفت: جوان شروری به نام محمد از مدت‌ها قبل با کریم اختلاف داشت. روز حادثه این مرد جوان و 4 نفر از همدستانش با تهدید چاقو، مرا سوار ماشین خود کرده و مجبورم کردند با کریم تماس بگیرم و برای دیدنش قرار بگذارم. من هم از ترس جانم این کار را کردم اما زمانی که کریم سوار بر یک خودروی پژو به محل قرار آمد، آنها به او حمله کردند و بعد از اینکه به زور او را سوار ماشین کردند، از محل دور شدند و دیگر آنها را ندیدم.

انکار جنایت

درحالی‌که با به دست آمدن اطلاعات تازه، پازل قتل مرد جوان در حال تکمیل شدن بود، دستور بازداشت محمد صادر شد و ماموران متوجه شدند که این مرد از افراد سابقه‌داری است که پیش از این بارها به جرم سرقت و شرارت دستگیر و راهی زندان شده است. درحالی‌که مرد جوان بعد از جنایت به طرز مرموزی ناپدید شده بود، ماموران مخفیگاه او را در جنوب پایتخت شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

جوان تبهکار در همان بازجویی‌های اولیه به شرکت در جنایت اعتراف کرد اما مدعی شد ضربات مرگبار را یکی از همدستانش به نام مرتضی بر بدن مقتول وارد کرده بود. اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که مرتضی نیز بعد از دستگیری اتهام قتل را رد کرد و مدعی شد قاتل کسی نیست جز محمد.

ماموران که تنها راه کشف حقیقت را دستگیری دیگر افراد حاضر در درگیری مرگبار می‌دانستند، تحقیقات خود را ادامه دادند و صبح 4 بهمن‌ماه موفق شدند 3 مرد دیگری را که در صحنه جنایت حضور داشتند دستگیر کنند. وقتی همگی آنها گفتند که ضربات مرگبار را محمد به بدن مقتول وارد کرد، عامل جنایت لب به اعتراف گشود و به قتل دوستش اعتراف کرد.

تسویه حساب خونین

محمد به ماموران گفت: 2 ماهی بود که بر سر مبلغی پول با مقتول اختلاف داشتم. چون او از دادن بدهی‌اش طفره می‌رفت، تصمیم گرفتم ادبش کنم. این بود که ماجرا را با دیگر همدستانم در میان گذاشتم و با گروگان گرفتن زنی که مقتول به او علاقه داشت، از او خواستیم مقتول را به محل خلوتی بکشاند و بعد از آنکه وی به آنجا آمد، با تهدید چاقو او را ربودیم.

در این بین به خاطر اینکه مشروبات الکلی مصرف کرده بودم، نفهمیدم چه کار می‌کنم و وقتی به یک باغ انگور رسیدیم، تازه فهمیدم که کریم بر اثر ضربات چاقوی من، جان خود را از دست داده است. این بود که جسدش را به صندوق عقب ماشینش منتقل کردیم و همگی پا به فرار گذاشتیم.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: هر 5 متهم دستگیر شده در این پرونده از سارقانی هستند که دست به سرقت‌های متعدد لوازم خودرو در استان‌های تهران، قم و شهرهای شمالی کشور می‌زدند که تا‌کنون در بازجویی‌ها به ارتکاب سرقت‌های متعدد اعتراف کرده‌اند و با اعترافات آنها، بیش از 100 سارق لوازم داخل خودرو دیگر نیز در این پرونده شناسایی و دستگیر شده‌اند. وی افزود: متهمان با قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 126944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز