در شروع فصل قبل،وقتی امیر قلعه‌نویی از استقلال جدا شد هیچ‌چیز برایش تلخ‌تر از شکست مقابل صمد مرفاوی در هفته اول نبود ولی او بعد از آن باخت گفت:

ورزش فوتبال

«مهم این است که جام قهرمانی در پایان فصل در دستان چه کسی است.» گویا او پیش‌بینی قهرمانی سپاهان را کرده بود که در پایان فصل جام را تصاحب کرد و حالا باز هم به‌دنبال یک قهرمانی دیگر است.

قلعه‌نویی در بازی رفت هم دچار اتفاق تلخ فصل گذشته شد و این بار مقابل پرویز مظلومی با نتیجه 4بر3 شکست خورد ولی حالا سرمربی آبی‌ها به‌دنبال انتقام باخت دور رفت است و عصر امروز ورزشگاه فولادشهر شاهد جنگ استقلالی‌های سپاهان با تیم آبی‌پوش پایتخت خواهد بود.قلعه‌نویی، سیدمهدی رحمتی، هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری، فابیو جان‌واریو و رضا عنایتی استقلالی‌های سابق هستند که باید مقابل این تیم قرار بگیرند.

هر چند قلعه‌نویی و مظلومی در مصاحبه‌های چند روز اخیر خود این جمله مشترک را به زبان آورده‌اند که ما دوستان نزدیک هم هستیم و فقط 90 دقیقه در زمین رقابت داریم ولی بر هیچ‌کس پوشیده نیست که این دو مربی تحت هیچ شرایطی حاضر به شکست مقابل یکدیگر نیستند و پیروزی در این دیدار برای آنها حائز اهمیت است. سپاهان در این دیدار با توجه به شرایط میزبانی و در اختیار‌داشتن مهره‌های کلیدی امیدوار به شکست دادن استقلال است تا به جایگاه دوم برسد و با حرکت لاک‌پشتی خود جای ذوب‌آهن را هم بگیرد. در این میان اما استقلال هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست و قدرت این تیم در فاز تهاجمی مطمئنا باعث نگرانی سپاهانی‌ها خواهد شد. این در شرایطی است که خط دفاعی سپاهان در بازی با پاس همدان روز پراشتباهی را پشت سر گذاشت.

نکته قابل توجه در مورد سپاهان این است که آخرین شکست این تیم برابر استقلال در اصفهان به 3315 روز قبل در تاریخ 7 بهمن ماه 1380 باز می‌گردد که استقلالی‌ها در نخستین دوره لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان موفق به شکست سپاهان شدند. از این تاریخ تاکنون 2 تیم 8 بار در اصفهان به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سپاهان با کسب6 پیروزی و 2 تساوی آمار فوق‌العاده‌ای برابر آبی‌های پایتخت داشته است. استقلال تمام بازی‌های خود را در این ورزشگاه به سپاهان واگذار کرده و حالا به‌دنبال شکستن طلسم 9 ساله در اصفهان است تا شاید مقابل سپاهان به پیروزی برسد.

حاشیه وجود ندارد

قلعه نویی این بازی را بسیار با اهمیت توصیف کرده و می‌گوید: «از حالا به بعد هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و هیچ دیداری آسان نیست. به همان اندازه که بازی پاس برای ما مهم بود، بازی با استقلال هم مهم است. استقلال و بقیه تیم‌ها هیچ فرقی برای ما نمی‌کند و نگاهم به این بازی کاملا فنی است.» او درباره رویارویی با مظلومی و جو حاکم بر اصفهان تاکید می‌کند:«در اصفهان هیچ جوی وجود ندارد و هر بحث حاشیه‌ای هم که بوده تمام شده است. پیروزی در این دیدار، ما را مدعی‌تر می‌کند و به همین دلیل به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم. »

فینال لیگ

مظلومی هم در مورد رویارویی با سپاهان می‌گوید: «سپاهان از رقیبان ماست و بی‌تردید این مسابقه برای هر دو تیم حساس خواهد بود و حکم یکی از فینال‌های لیگ را دارد. استقلال برای این جدال سخت که در اصفهان خواهد بود، برنامه‌ریزی کرده است. سپاهان تیم خوب و مقتدری است اما استقلال هم بزرگی خودش را دارد و برای برد به میدان خواهد رفت.»او در مورد عدم‌پیروزی استقلال مقابل سپاهان در اصفهان در 9 سال اخیر می‌گوید: «من توجهی به آمار ندارم و قرار نیست اتفاقات گذشته نتیجه بازی را رقم بزند. ما الان تیم بسیار خوبی داریم و بازیکنان هم اهمیت این دیدار را درک می‌کنند، بنابراین فقط برای پیروزی به اصفهان می‌رویم. در ضمن قرار نیست دفاعی بازی کنیم و یک بازی سراسر تهاجمی را در دستور کار قرار خواهیم داد.»

کد خبر 129057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز