سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

شیراز- خبرنگار همشهری: سارقان کابل‌های برق و مخابرات که در جریان تعقیب و گریز با پلیس، 2 نفر از ماموران را به شهادت رسانده بودند، دستگیر شدند.

دستگیری عاملان شهادت 2 مامور

آخرین روز آبان ماه امسال، هنگامی که ماموران پاسگاهی در منطقه فیروزآباد استان فارس مشغول بازرسی خودروهای عبوری بودند، متوجه یک وانت شدند که حامل کابل‌‌های مخابراتی و برق بود.
درحالی‌که سرنشینان وانت لباس ماموران اداره برق را به تن داشتند، ماموران به آنها دستور ایست دادند اما راننده وانت بر سرعت خودروی خود افزود و متواری شد.بلافاصله عملیات تعقیب متهمان شروع شد اما در همین هنگام یکی از سرنشینان وانت با یک قبضه کلاشینکف شروع به تیراندازی به سوی ماموران کرد که در جریان این تیراندازی، استواریکم ابوذر نصیری و استوار دوم وظیفه امین قاسمی به شهادت رسیدند.

با شهادت ماموران پلیس، سرنشینان وانت از محل متواری شدند و از همان زمان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آنها شروع شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که عاملان شهادت ماموران پلیس، دزدان حرفه‌ای کابل‌های برق و مخابرات هستند که دست به سرقت‌های سریالی در سراسر استان می‌زنند. سردار مویدی، رئیس پلیس استان فارس، روز گذشته با بیان این خبر گفت: ماموران بعد از 3ماه تحقیقات پلیسی و بازجویی از دزدان سابقه‌دار کابل‌های برق و مخابرات، به سرنخ‌هایی از مخفیگاه 4 سارق حرفه‌ای که در شهادت ماموران پلیس نقش داشتند، دست یافتند.

وی ادامه داد: بعد از شناسایی مخفیگاه دزدان، پنجشنبه گذشته عملیات دستگیری آنها آغاز شد و هر 4 متهم پیش از آنکه بتوانند از محاصره پلیس فرار کنند، به دام افتادند. سردار مویدی افزود: با انتقال متهمان به اداره پلیس، بازجویی از آنها آغاز شد و یکی از آنها به نام بهرام به تیراندازی مرگبار به سوی ماموران پلیس اعتراف کرد. وی تصریح کرد: متهم مدعی شد روز حادثه به همراه همدستش در حال انتقال یک محموله کابل‌های مسروقه بوده‌اند که ماموران به آنها مظنون شده‌اند و او برای فرار از دست پلیس شروع به تیراندازی به سوی آنها کرده است. به گفته رئیس پلیس استان فارس، هر 4متهم پرونده هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 128948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز