سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: رسول صدرعاملی، محمدحسین حقیقی، ابوالفضل جلیلی، عزیزالله حمیدنژاد و مهدی کرم‌پور برای جشنواره بین‌المللی فیلم کیش، فیلم می‌سازند.

جشنواره فیلم کیش- سینما گران

محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم کیش گفت: 5 فیلمساز مستقل و حرفه‌ای سینمای ایران در کنار بیش از 130 فیلمساز جوان‌تر کشور در این جریان فیلمسازی مشارکت دارند و تاکنون بخش عمده فیلم‌ها مراحل ساخت را پشت‌سر گذاشته‌اند و آماده نمایش شده‌اند.وی با اشاره به موضوعات 5گانه سینمای ایران در مناطق آزاد کشور خاطرنشان ساخت: «چابهار» در قاب نگاه رسول صدرعاملی کارگردان سینمای اجتماعی کشور قرار می‌گیرد که کارنامه پرباری دارد. او برای جشنواره فیلم کیش به سراغ داستانی می‌رود که در چابهار می‌گذرد.

خزاعی ادامه داد: «قشم» توسط محمدحسین حقیقی روایت می‌شود. او قرار است مستندی درباره قشم را کارگردانی کند. ابوالفضل جلیلی اما در «کیش» پشت دوربین قرار می‌گیرد تا گوشه‌هایی از زیبایی، جذابیت و قصه آدم‌های این جزیره را روایت کند. جلیلی، پیش از این فیلم «قصه‌های کیش» را هم ساخته است و باید دید این بار او با چه نگاهی سراغ این جزیره می‌رود.دبیر این دوره جشنواره گفت: عزیزالله حمیدنژاد برای فیلمسازی‌اش اطراف مناطق آزاد «ارس» را انتخاب کرده است. «اروند» دیگر منطقه آزاد کشور که نامی ماندگار در تاریخ معاصر کشورمان دارد با دوربین و نگاه مهدی کرم‌پور، فیلمساز، روایت می‌شود که آخرین اثرش را با عنوان «طهران، تهران» سال گذشته به سینما‌دوستان ارائه داده است. این آثار، ساختار مستند و داستانی دارند و برای 30‌دقیقه آماده نمایش می‌شوند.

خزاعی از ساخت بیش از 130 فیلم به همت جشنواره با تنوع موضوعی و مضامین متعدد با محور هویت ایرانی و اسلامی و احیا و اعتلای نشانه‌های فرهنگی مشترک منطقه خبر داد که بسیاری از آنها توسط فیلمسازان و سینماگران جوان نام‌آشنا جلوی دوربین رفته‌اند. فیلمسازانی چون رضا سبحانی، رهبرقنبری، شهرام علیدی، محمدرضا رحمانی، امیر توده‌روستا، جواد مزدآبادی، ابوالفضل کریمی اصل، بهزاد رسول‌زاده، محمدرضا نجفی، جوادعلیزاده، حسن نقاشی و ده‌ها فیلمساز دیگر در این رویداد هنری حضور دارند. بیش از 20 عنوان فیلم توسط فیلمسازانی از کشورهای تاجیکستان، آذربایجان، ترکیه، لبنان، افغانستان و... ساخته شده است.

کد خبر 128942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز