همشهری آنلاین: رئیس فدارسیون فوتبال گفت: به نظر من باید بررسی شود که چرا حق پخش تلویزیونی به صورت کامل داده نمی شود.باید این نکته معلوم شود که در فوتبال پولی نخوابیده و مدیران باشگاه‌ها به صورت شفاف قراردادهای بازیکنانشان را منتشر می‌کنند.

کفاشیان

 به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، در نشست مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر با اشاره به ایجاد استقلال برای سازمان لیگ گفت: سیاست فدراسیون در این سه سال ، اجرای واقعی اساسنامه فیفا و AFC بوده است . مدیریت فوتبال در حجم بزرگی در حال انجام است و رئیس فدراسیون واقعا نمی‌تواند در همه بخشها پاسخگو باشد و دیگر این دوران گذشته است . باید طبق اساسنامه، در هر بخش سیاست های کلی فوتبال ارائه شود و هر بخش بتواند با سازماندهی و استقلال ، کار را پیش ببرد و دیگر همه چیز به عهده رئیس فدراسیون نیست. در حال حاضر سازمان لیگ برتر فوتبال ،سازمان لیگ برتر فوتسال و آکادمی ملی فوتبال نشان می دهند که چقدر استقلال می تواند مفید باشد.

کفاشیان در ادامه گفت :« باید باور کنیم که امکانات ما جوابگوی انتظارات مردم که همانا داشتن باشگاه‌های قوی، تیم‌های ملی قوی، حضور در تورنمنت‌های بزرگ و حضور تیم‌های بزرگ در ایران و ارتقای تیمهای نوجوانان ،جوانان ،امید و غیره، نیست و ما مشکلات عدیده ای درباره هزینه ها و درآمدها داریم. البته باید بگویم ما در سه سال گذشته توسط کمیته بازاریابی سالی پانزده میلیارد تومان درآمد زایی کرده ایم که سر جمع چهل و پنج میلیارد تومان می شود.البته از این چهل و پنج میلیارد تومان ، حداقل شصت درصد هم درآمدهای سازمان لیگ بوده و این در حالی است که در مقایسه با سالهای قبل درآمد فدراسیون در آن زمان شاید سالی دو میلیارد تومان هم نبوده است. با این اوصاف اگر به عنوان مثال در این شرایط درآمدها دو باشد هزینه ها ده است و این یعنی اینکه فوتبال عقب می ماند.اگر درآمدی وجود نداشته باشد کیفیت کار پایین می آید و فوتبال رو به فنا شدن می رود و با توجه به اینکه هزینه‌ها پنج برابر درآمدها است هر کسی هم بخواهد به جای ما در فدراسیون کار کند نمی تواند و کار فوتبال متوقف می‌شود. اصرار بر اینکه هزینه‌ها به درآمدها نرسد یعنی اینکه فوتبال متوقف می‌شود و این روند برای فوتبال کشنده است .»

رئیس فدراسیون که به نظر می‌رسید با این صحبت‌ها قصد هشدار دادن به باشگاهها را دارد تاکید کرد :مجموعه ما در فدراسیون فوتبال مطالعاتش را انجام داده و درآمدهایمان مشخص است و البته درآمدهایمان بر اساس اساسنامه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شده است. در میان درآمدها یکی از آنها که می تواند بسیار سود آور باشد،حق پخش تلویزیونی است. به نظر من باید بررسی شود که چرا حق پخش تلویزیونی به صورت کامل داده نمی شود. شاید صدا و سیما محدودیهایی داشته باشد، اما به هر جهت اگر حق پخش واقعی به فوتبال پرداخت نشود فوتبال عقب می ماند و می‌میرد. حتی اگر صدا و سیما مثلا به خاطر نبود درآمد بخواهد حق پخش را ندهد گرچه مقصر است ، اما ما باید درآمدمان را از طریق نهادهای دیگر مانند دولت، مجلس و دیگر نهادها براساس حق پخشی که باید به فوتبال تعلق گیرد تامین کنیم. چرا که اگر این پول به ما داده نشود دست ما خالی می‌ماند و نمی‌توانیم در فوتبال کار کنیم. اردیبهشت ماه نود قرارداد ما با صدا و سیما به پایان می رسد و باید در این باره یک تصمیم بزرگ بگیریم.تصمیمی که تعیین کننده باشد. حتی اگر قرار بر این باشد که بازیها از تلویزیون پخش نشوند باید حق فوتبال را بگیریم .

وی در پایان گفت :  باید این نکته معلوم شود که در فوتبال پولی نخوابیده و مدیران باشگاه‌ها به صورت شفاف قراردادهای بازیکنانشان را منتشر کنند و بگویند که قرارداد فلان بازیکن ما هشتصد میلیون تومان نیست و مثلا این رقم است. باید این هشدارها را که فوتبال رو به فنا می رود جدی بگیریم وگرنه در چند سال آینده شاهد سقوط فوتبال خواهیم بود. سال‌های گذشته رقیبان ما چهار پنج کشور بیشتر نبودند اما در حال حاضر پانزده، شانزده کشور رقیب ما هستند.

کد خبر 128934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز