همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که ملت ایران و نمایندگان مجلس جنایات غیرانسانی و بی‌رحمانه حکام استکباری را محکوم می‌کنند و از حرکت عزت‌مند ملت مسلمان و مقاوم لیبی با همه وجود حمایت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی سخنانی در آغاز جلسه علنی مجلس ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: امروز دنیای اسلام، فریاد رسای پیامبر اعظم(ص) را در جهان طنین‌انداز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی با بیان اینکه پیروان رسول اکرم (ص) با بازگشت به آموزه‌های حیات‌بخش اسلام زندگی عزت‌بخش خود را آغاز کرده‌اند، افزود: امام خمینی (ره) راه فروپاشی کاخ‌های ظلم و ستم و مسیر عزت و اقتدار امت اسلام و ذلت نظام سلطه را هموار کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیوند ناگسستی دین با سیاست را ویژگی دیگر بیداری امروز امت‌های اسلامی دانست و افزود: امروز همه مسلمانان با همه وجود دریافته‌اند که حیات سیاسی آنان در سایه استقرار احکام و آموزه‌های دینی؛ در سایه درخشش تفکر ناب اسلامی که از حنجره خداخواه امام بزرگوار به گوش ملت‌ها رسید و در کلام و سخن و رفتار رهبر معظم انقلاب صورت عینی یافت شد و بازگشت حیات سیاسی برآمده از آموزه‌های دینی در دنیای اسلام معنا پیدا می کند.

ابوترابی‌فرد رویارویی با نظام سلطه و دنیای استکبار را ویژگی دیگر بیداری کشورهای جهان اسلام برشمرد و ادامه داد: این رویارویی نویدبخش این حقیقت است که دنیای اسلام در حال خروج از درون قلمرو استراتژیک غرب است و به معنای واقعی کلمه در آینده‌ای نزدیک به طور کامل از این قلمرو خارج خواهد شد.

وی گفت: فریاد بلند مسلمانان مصر، لیبی و تونس و دیگر کشورهای اسلامی در برابر آمریکا و نظام سلطه پاسخ رسایی به تحقیر نظام سلطه در طول بیش از دو قرن تسلط آنان بر جهان اسلام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیداری جهان اسلام امروز یک جریان و حرکت نوینی را در رویارویی با رژیم صهیونیستی سامان داده است افزود: امروز گفتمان مسلم در برابر رژیم ظالم صهیونیستی گفتمان مبارزه، آتش و مقابله و استقامت است و این خیزش دنیای اسلام نویدی برای فروپاشی دستگاه متزلزل رژیم صهیونیستی است.

ابوترابی‌فرد وحدت و یکپارچگی امت‌های اسلام را از ویژگی‌های برجسته بیداری اسلامی دانست و ادامه داد: امروز امت‌های اسلامی از جنوبی‌ترین کشور آسیا تا دورترین کشور آفریقایی یک شعار و فریاد را در جهان طنین انداز کرده‌اند.

‌وی گفت: حرکت مذبوحانه مزدوران بیگانه در کشورهای اسلامی و سرکوب مسلمانان هیچ دستاوردی برای دشمنان نخواهد داشت.

نایب رئیس مجلس ‌تصریح کرد که ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جنایات غیرانسانی و بی‌رحمانه حکام استکباری را شدیدا محکوم می‌کنند و از حرکت عزت‌مند ملت مسلمان و مقاوم لیبی با همه وجود حمایت خواهند کرد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از حرکت ملت‌های مسلمان منطقه و مردم مظلوم تونس و مصر و بحرین با همه وجود حمایت خواهند کرد و به حکام این کشورها گوشزد می‌کند که راه احیا و نجات آنها در پاس‌داشتن حقوق ملت‌ها است.

وی با بیان اینکه امروز عصر حاکمیت اراده ملت‌ها است، افزود: مردم‌سالاری برآمده از آموزه‌های دینی، استقرار نظام سیاسی متکی بر بیداری ملت‌ها از مواردی است که ملت‌های مسلمان از انقلاب اسلامی ما آن را آموختند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که تا دیروز در دفاع از دموکراسی و مردمسالاری سخن می‌گفتند و برای دفاع از حقوق بشر اشک تمساح می‌ریختند، امروز در برابر بمباران هواپیماهای جنگنده لیبی سکوت کردند و در برابر کشتار مردان و زنان بیگناه در این کشور اسلامی چیزی نمی‌گویند.

ابوترابی‌فرد ابراز امیدواری کرد ‌در آینده نزدیک شاهد عزت و پیروزی هر‌چه بیشتر امت اسلام باشیم و همچنین تأکید کرد که همانطور که رهبر انقلاب فرمودند رسالت نخبگان و علمای دین در کشورهای اسلامی رسالت خطیری است که باید به آن توجه کنند.

 

کد خبر 128890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز