پرسپولیس عصر یکشنبه در حالی به مصاف راه‌آهن خواهد رفت که با 2 برد پیاپی مقابل سایپا و صنعت نفت آبادان تا حدودی به آرامش رسیده‌است.

فوتبال راه آهن

شاگردان علی دایی با 5 شکست پیاپی هفته‌هایی کابوس وار را پشت‌سر گذاشتند ولی این مربی امیدوار است که روند صعودی تیمش ادامه داشته باشد. او امروز مقابل راه آهن قرار می‌گیرد و ملاقات دایی با مهدی تارتار یکی از نکات جالب توجه این بازی خواهد بود.تارتار قبل از شروع فصل به‌عنوان دستیار دایی انتخاب شد ولی بعد از چند هفته از پرسپولیس رفت تا به‌عنوان سرمربی جایگزین رسول کربکندی در راه آهن شود.

البته تارتار در بازی رفت روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت و سرخ‌های تهران در تاریخ 28مرداد با نتیجه 3بر2 شاگردان کربکندی را شکست دادند. پرسپولیس درصورت پیروزی مقابل راه آهن حتی شانس صعود به رده چهارم جدول را خواهد داشت، البته در شرایطی که مس کرمان و تراکتورسازی در بازی‌های این هفته نتیجه نگیرند. در طرف مقابل راه‌آهن هم برای متوقف کردن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی انگیزه‌های زیادی خواهد داشت و ملاقات دوستان قدیمی، دایی و تارتار‌ یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و دوم را رقم خواهد زد. پرسپولیس در این بازی علیرضا محمد را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت ولی راه آهن بازیکن مصدوم یا محرومی ندارد.

راه آهن، تیم خطرناک

دایی معتقد است که تیمش بازی سختی در پیش دارد. او می‌گوید:« راه‌آهن تیم بسیار خوبی است، به‌ویژه از زمانی که تارتار به این تیم بازگشته نتایج بسیار خوبی گرفته است. آنها تیم خطرناکی هستند ولی ما که می‌خواهیم به بالای جدول برسیم، باید این بازی را هم با برد پشت سر بگذاریم.»

سرمربی راه‌آهن به‌دلیل حضور روی نیمکت پرسپولیس در چند بازی اول فصل، شناخت خوبی از این تیم دارد. دایی در این مورد تاکید می‌کند: «مطمئنا همه تیم‌ها از هم شناخت خوبی دارند و شما به من بگویید کدام تیم از تیم دیگر شناختی ندارد؟ مطمئنا این بازی بسیار زیبا خواهد شد و اگر اتفاق خاصی نیفتد، باز هم پیروز خواهیم شد. ما باید عیدی هواداران را قبل از دربی بدهیم یعنی قبل از عید نوروز بازی‌های حساسی داریم که باید به طرفداران پرسپولیس عیدی بدهیم.»

نگرانی تارتار

تارتار از رویارویی با پرسپولیس نگران است. او در این مورد می‌گوید:« تنها نگرانی من از بازی امروز این است که پرسپولیس قوی شده و آنها با گذشته تفاوت‌های زیادی داشته‌اند.»او که حالا باید مقابل دایی قرار بگیرد تاکید می‌کند: «به هیچ وجه دوست نداشتم چه به‌عنوان بازیکن و چه مربی مقابل پرسپولیس قرار بگیرم، به‌خصوص پرسپولیسی که مربی آن دایی باشد. ما با هم در اوایل فصل دوران خوبی داشتیم و دوستانه از این تیم جدا شدم و همه چیز در کمال احترام انجام شد. مطمئن هستم که این مسابقه بدون حاشیه برگزار می‌شود.»

شباهت افکار دایی و میاچ

دایی در مصاحبه‌های اخیر خود تاکید داشته که حضور ژلکو میاچ در پرسپولیس، تاثیر مثبتی در روند تاکتیکی این تیم داشته است. در این میان مربی کروات پرسپولیس هم از شرایطش در این تیم راضی است، میاچ در این مورد می‌گوید:« همکاری فوق‌العاده‌ای با دایی دارم و 99 درصد افکار ما شبیه به یکدیگر است.

من و دایی نه تنها 6 هفته بلکه می‌توانیم چندین سال در کنار هم کار کنیم. من و دایی دوست داریم در کنار یکدیگر باشیم تا با هم همکاری کنیم. خوشحالم که در کنار این کادر فنی حضور دارم و امیدوارم این موضوع به کسب نتیجه‌های خوب برای پرسپولیس منجر شود.»

از زمانی که میاچ به پرسپولیس آمد، این موضوع مطرح شد که آیا او دستیار اول دایی است یا حسین عبدی که خودش در این خصوص می‌گوید: « این مسئله مهم نیست. ما همه یک کادر کنار دایی هستیم و همان‌طور که در تمرین‌ها هم دیده‌اید، وظایف را تقسیم کرده ایم. مثلا من مدافعان را تمرین می‌دهم و عبدی هم با مهاجمان تمرین می‌کند. مهم نیست چه کسی دستیار اول باشد. در بازی مقابل نفت آبادان هم دیدید که حسین عبدی در کنار زمین با بازیکنان صحبت می‌کرد و همان کارهای قبلی خود را انجام می‌داد؛ چرا که او قبل از اینکه من به پرسپولیس بیایم دستیار دایی بوده است.» 

برنامه هفته بیست و دوم

ساعت 14:45
پیکان - استقلال
ساعت 15
صبای قم - فولاد
مس - استیل‌آذین
تراکتورسازی - شاهین
سایپا - ملوان
سپاهان - ذوب‌آهن
نفت تهران - پاس
صنعت نفت - شهرداری
ساعت 17
 پرسپولیس - راه‌آهن

کد خبر 128069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز