همشهری آنلاین: گفت وگوهای سعد حریری نخست وزیر موقت لبنان و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پیرامون بحران سیاسی در لبنان روز جمعه در آنکارا برگزار شد.

hariri-ardoghan

به گزارش ایرنا، تلویزیون دولتی ترکیه با اعلام این مطلب افزود: گفته می شود، رجب طیب اردوغان در این مذاکرات پیشنهاد خواهد کرد، کمیسیونی با حضور نمایندگانی از لبنان، ‌ترکیه، ‌آمریکا، فرانسه، سوریه، عربستان سعودی و اردن برای حل این بحران تشکیل شود.

نخست وزیر موقت لبنان دو روز پس از سقوط دولت خود، با هدف گفت وگو با مقام های ارشد ترکیه درباره بحران بیروت و تحولات منطقه ای، روز جمعه وارد آنکارا شد.

سعد حریری که همزمان با سفر به آمریکا، با استعفای دسته جمعی وزرای عضو جریان هشتم مارس در اعتراض به فشار مداوم آمریکا و رژیم صهیونیستی به دادگاه بررسی کننده پرونده ترور رفیق حریری روبرو شد، توسط 'میشل سلیمان' رییس جمهوری لبنان تا تشکیل دولت جدید، عهده دار مسئولیت نخست وزیری موقت شد.

وی پس از تمدید یک روزه اقامت خود در آمریکا برای مذاکره بیشتر در این زمینه، با 'نیکلا سارکوزی' رییس جمهوری فرانسه در پاریس به گفت وگو نشست.

'احمد داود اوغلو' وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته با اعلام برنامه سفر حریری به آنکارا گفت: ترکیه به ثبات در لبنان اهمیت می دهد و همه بیروت را دوست خود تلقی می کنیم .

 

کد خبر 125728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز