گروه محیط‌زیست: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه تاکنون علت قطعی مرگ ببر سیبری در باغ وحش تهران مشخص نشده است، گفت:

در عین حال به احتمال 60 درصد ببر مذکور به‌دلیل بیماری مشمشه مرده است. در همین حال سازمان دامپزشکی نیز به‌دلیل احتمال شیوع مشمشه به‌مدت 3 روز باغ وحش تهران را تعطیل کرده است.محمدباقر صدوق دیروز بعد از ظهر پس از پایان جلسه کارشناسی که با حضور نمایندگان دامپزشکی، محیط‌زیست و مسئولان باغ وحش تهران برگزار شد، افزود: تیمی 6 نفره مسئول پیگیری ماجرا شده‌اند و حداکثر تا پایان هفته علت مرگ ببر سیبری را مشخص و اعلام می‌کنند.

وی ببرهای آمده از روسیه را مهمانان ناخوانده توصیف کرد و گفت: قرار نبود این ببرها به این زودی وارد ایران شوند و ما بستر کار را آماده نکرده بودیم. همچنین وی درخصوص اعتبار 5 میلیارد تومانی درنظر گرفته شده برای احیای نسل ببر مازندران گفت: اگر شما این مبلغ را دیده‌اید ما هم دیده‌ایم.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه هیچ پولی در این خصوص اختصاص نیافته است، گفت: قرار بود سازمان از محل بودجه خود 200 میلیون تومان برای این امر اختصاص دهد که تاکنون هیچ پولی اختصاص پیدا نکرده است.

این در حالی است که معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست از مذاکرات صورت گرفته توسط رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با طرف روسی خبر داد که براساس آن 4 قلاده ببر دیگر دریافت خواهد شد. وی در این باره گفت: موافقت برای ورود این چهار ببر به‌طور قطعی صورت گرفته اما روس‌ها درخواست 4 قلاده پلنگ به جای ببرها را کرده‌اند که هنوز سازمان حفاظت محیط‌زیست در این خصوص موافقت نکرده است.

کد خبر 124648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز