همشهری آنلاین: رئیس پلیس مواد مخدر کشور با اشاره به تشدید دستورالعمل مبارزه با مواد مخدر گفت: پس از تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر این قانون به تمام واحد‌ها ابلاغ شد و امروز اولین همایش با حضور مسئولان قضایی و انتظامی برگزار شد.

hosienabadi

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حمیدرضا حسین‌آبادی در حاشیه گردهمایی روسای پلیس مواد مخدر کشوردر جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بحث تولید و ترانزیت و برخورد با دانه‌ درشت‌ها از مسائل مورد توجه پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده است گفت: در قانون گذشته اگر عوامل اصلی توسط باربرها لو می‌رفتند باربرها  به عنوان معاون در جرم محسوب می‌شدند درحالی که آنها جهت دهنده به تولید و توزیع و یا قاچاق مواد مخدر بوده و در واقع مباشر جرم محسوب می‌شدند.

وی افزود:  در قانون جدید مجازات عوامل اصلی و دانه‌ درشت‌ها یک و نیم برابر مجازات خرده فروش‌ها و باربرها است و در بعضی‌ها جاها قانون برای عوامل اصلی، مجازات اعدام را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اضافه شدن مجازات مربوط به روانگردان‌ها در قانون جدید گفت: برای روانگردان‌ها مجازاتی نظیر هروئین در نظر گرفته شده و تولید، توزیع، قاچاق و حمل مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها بیش از 30 گرم مجازات اعدام را به همراه دارد.

حسین آبادی با اشاره به همکاری مردم و گزارشات مردمی گفت: اینگونه همکاری‌ها در بحث جلوگیری از قاچاق و ترانزیت و همچنین شناسایی خرده‌ فروش‌ها و توزیع کنندگان بسیار موثر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره کشفیات ناجا در راستای مبارزه با مواد مخدر صنعتی در 9 ماه گذشته گفت: در 9 ماه اول سال 17 هزار نفر دستگیر، 89 لابراتوار خانگی تولید شیشه منهدم و 925 کیلوگرم شیشه کشف شد که از این مقدار کشف شیشه 620 کیلوگرم در فرودگاه‌ها، 80 کیلوگرم در مرزهای زمینی و باقی آنها در شهرها بوده است.

وی با اشاره به این که در این مدت 300 تن از انواع مواد مخدر در مرزهای ایران کشف شده است گفت: بیش از 40 درصد مواد مخدر ورودی به ایران کشف و منهدم می‌شود.

سردار حمیدرضا حسین‌آبادی ورود مواد مخدر به کشور را در سال جاری نسبت به سال گذشته کمتر دانست و گفت: 38 درصد از میزان ورود مواد مخدر کم شده است که بخشی از آن را مدیون برخوردهای خوب دستگاه قضایی ، انسداد مرزها و حضور موثر پلیس در مرزها هستیم و امیدواریم با اعتبارات جدید هر چه سریعتر جنوب بلوچستان را نیز مسدود کنیم.

وی تاکید کرد: همه مواد مخدر صنعتی شامل روانگردان‌ها، قرص‌ها، آمپول‌ها، شیشه و غیره شامل مجازات مشابه هستند و حمل بیش از 30 گرم آنها مجازات اعدام دارد و با توجه به اینکه چندین سال است که نبود مجازات برای این دسته از مواد مخدر از مشکلات اصلی ناجا بوده است امیدواریم با تصویب  قانون جدید بازدارندگی لازم به وجود آمده باشد.

 

کد خبر 124274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز