یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: با آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مسئولان از تثبیت نرخ حمل‌ونقل عمومی و احتمال افزایش 20درصدی قیمت کرایه تاکسی‌های بین‌شهری خبر می‌دهند.

روز گذشته استاندار تهران با بیان اینکه هیچ افزایشی در بخش حمل‌و‌نقل عمومی تا پایان سال و به‌صورت خودسرانه نداریم اعلام کرد: تا زمانی که ستاد حمل‌ونقل سوخت قیمت جدیدی را اعلام نکرده باشد، هیچ‌یک از بخش‌های حمل‌ونقل عمومی تا پایان سال اجازه افزایش قیمت و کرایه را نخواهند داشت.

مرتضی تمدن با تأکید براینکه هیچ مشکلی در جریان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها پیش‌بینی نمی‌کنیم، به فارس گفت: واحدهای نظارت و بازرسی استانداری تهران در سطح شهر اجازه هیچ‌گونه تخلف و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها را نخواهند داد.

استاندار تهران عنوان کرد: بنا به گفته مسئولان شورای شهر و شهرداری تهران هیچ‌یک از بخش‌های حمل‌ونقل عمومی اعم از واحدهای اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو تا پایان سال اجازه افزایش قیمت کرایه حمل‌ونقل را نخواهند داشت.

افزایش 20درصدی نرخ کرایه برون شهری

از سوی دیگر مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری از افزایش 20 درصدی نرخ کرایه این‌ سواری‌ها خبر داده و گفت: مطابق مجوزهای صادره از سوی دولت نرخ کرایه‌ اتوبوس‌های ویژه و خودروهای سواری بین‌شهری 20 درصد، بخش بار 15‌درصد و بخش مسافربری 125درصد افزایش خواهد یافت.

رحمت محمد علی افزود: مطابق سیاست اتحادیه مقرر شده است تا روزی که خودروها از سهمیه 400‌لیتر به بهای 100 تومان برخوردار هستند نرخ کرایه‌ها تغییر پیدا نکند اما با اتمام سهمیه‌ بنزین 100 تومانی براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش صورت گرفته در بخش سواری نرخ کرایه خودروها در بخش سواری 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وی در مورد تغییر کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری نیز گفت: سقف افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری مطابق مصوبات صورت گرفته 20 درصد اعلام شده است مشروط بر اینکه تا 10 روز از گازوئیل 15 تومانی مصوب قبل استفاده ‌کنند و پس از این مدت نرخ گازوئیل آنها تا 150 تومان افزایش می‌یابد که مجاز به افزایش نرخ کرایه‌ها تا 20 درصد هستند.

محمد علی در مورد اینکه تا چه زمانی نرخ‌های مصوب ثابت خواهند ماند، گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته در بخش بار 15‌درصد، در بخش مسافربری عادی که از سال 81 هیچ تغییری نداشته 125‌درصد و سواری کرایه و اتوبوس‌های ویژه که همیشه نرخ کرایه آنها توافقی تعیین می‌شد، مجاز به افزایش 20 درصدی کرایه‌ها شده‌اند.

تلفن شکایات مردمی از نرخ بلیت حمل‌ونقل

همچنین اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای شماره تلفن‌های ضروری برای بیان مشکلات و شکایات مردمی از قیمت بلیت و حمل‌ونقل را اعلام کرد.بنابر این اطلاعیه، استفاده‌کنندگان شبکه حمل‌ونقل برون شهری درصورت بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات، می‌توانند به نمایندگان مستقر در اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های مستقر در پایانه‌های کالا و مسافر استان تهران مراجعه یابا سامانه پیام کوتاه 3000143 و یا تلفن گویای 88899905 تماس بگیرند.

شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان اعلام کرد، این شرکت آماده دریافت پیام شهروندان در مورد بروز هرگونه مشکل احتمالی در جایگاه‌های سوخت‌رسانی از طریق شماره تماس‌های ذیل است.
تلفن بازرسی شرکت: 77654731
تلفن روابط عمومی: 77601706
کشیک 24 ساعته: 77505077

کد خبر 123541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز