یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

گروه بورس: در روزی که همه فکر می‌کردند، آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بورس را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، سهام همراه اول در میان استقبال سرمایه‌گذاران در فرابورس عرضه شد.

بورس

به گزارش همشهری،با انجام معامله 80 میلیون سهم همراه اول، هر سهم این شرکت با قیمت 3495 تومان کشف قیمت شد و 109‌میلیون از 113 میلیون سهم آن به فروش رسید.  پس از عرضه سهام همراه اول، مسئولان فرابورس و شرکت ارتباطات سیار در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به پرسش‌های آنان پاسخ دادند.

در این نشست خبری، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: ارزش فرابورس با ورود سهام همراه اول، 10 برابر شد. وحید صدوقی‌ افزود:‌ با توجه به شرایط بازار، سهام همراه اول با قیمت مناسبی کشف شد. او اعلام کرد: 5 درصد دیگر از سهام این شرکت، حداکثر ظرف یکسال آینده، در فرابورس عرضه می‌شود.

صدوقی با بیان اینکه صورت‌های مالی 9‌ماه همراه اول حداکثر در دی ماه امسال منتشر خواهد شد، افزود:‌ در عرضه دیروز نیز نیم‌درصد از سهام این شرکت به کارکنان واگذار شد. او با اشاره به اینکه شرکت همراه اول در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد، گفت: تقاضاهای زیادی برای خرید بلوک سهام این شرکت در هفته‌های اخیر وجود داشت اما برنامه این شرکت عرضه سهام همراه اول از طریق فرابورس بود تا مردم سهامدار این شرکت شوند.

مدیرعامل فرابورس هم با بیان اینکه عرضه سهام همراه اول، بزرگ‌ترین عرضه خرد سهام در تاریخ بازار سرمایه بود، گفت: ارزش بازار فرابورس با ورود شرکت 7هزار و 200میلیارد تومانی همراه اول، امروز به بالای 8هزار میلیارد تومان رسید.مصطفی امید قائمی با بیان اینکه سهام شرکت همراه اول در کمتر از یک ماه در فرابورس پذیرش شد، گفت: کل سهام همراه اول 2میلیارد و 64میلیون سهم بود که 113‌میلیون و 250هزار سهم آن، در 736‌نوبت در بازار اول فرابورس عرضه و خریداری شد. ارزش این تعداد از سهام 396میلیارد تومان بود که سرمایه‌گذاران استقبال خوبی از آن داشتند.

او با اشاره به جذابیت این سهام برای سرمایه‌گذاران، گفت: برای خرید سهام این شرکت سهمیه‌بندی‌هایی انجام شد تا از هیجان بی‌مورد جلوگیری شده و همه ایستگاه‌های معاملاتی امکان خرید داشته باشند. با سهمیه‌بندی، قیمت‌گذاری کنترل شد تا قیمت سهم به‌طور غیرمنطقی افزایش نیابد. مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه در 5‌ثانیه نخست، حدود 95 میلیون سهم این شرکت تغییر مالکیت یافت، یادآور شد: مابقی سهام هم تا پایان ساعت معاملاتی به فروش رسید.

امیدقائمی با اشاره به اینکه تامین سرمایه امین متعهد پذیره‌نویسی سهام همراه اول در فرابورس بود، ادامه داد: 5درصد دیگر سهام همراه اول، بسته به شرایط بازار و با توافق سهامدار عمده عرضه خواهد شد.مدیرعامل فرابورس درباره میزان تاثیر ورود سهام همراه اول به فرابورس روی سهام مخابرات، گفت: شرکت مخابرات باید این تاثیر را بررسی کرده و به بازار منعکس کند.

او اعلام کرد: با توجه به خریدهای گروهی کارگزاران، هنوز تعداد خریداران حقیقی و حقوقی مشخص نشده اما با ارسال اسامی خریداران به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، درصد مشارکت سهامداران حقیقی و حقوقی مشخص می‌شود.

براساس جدیدترین گزارش صورت‌های مالی حسابرسی‌شده همراه اول، این شرکت در 6ماه نخست امسال 50.1 درصد از پیش‌بینی سود خود را پوشش داده است. در این گزارش آمده است‌:‌ بیش از 842 میلیارد و 354 میلیون تومان سود این شرکت، بالغ بر 423 میلیارد تومان تا پایان شهریورماه امسال محقق شده است. در عین حال، پیشنهاد هیأت‌مدیره همراه اول برای تقسیم سود هر سهم این شرکت در مجمع سالانه آینده، 3707 ریال اعلام شده است. سرمایه شرکت همراه اول با مالکیت 100 درصدی مخابرات ایران، معادل 2 هزار و 64‌میلیارد ریال است.

 

کد خبر 123519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز