دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

در آستانه مراسم سوگواری امام حسین(ع) بیش از 28هزار نیروی امنیتی شامل ارتش، پلیس و عناصر اطلاعاتی نظامی عراق، متولی تأمین امنیت عزاداران عاشورای حسینی در شهر مقدس کربلا خواهند بود.

عراق امنیت

 فرمانده عملیات فرات عراق با اعلام این مطلب تاکید کرد: جنگنده‌های نیروهای هوایی عراق با انجام پوشش‌های هوایی، تصاویر مستقیمی از اماکن مختلف را به فرماندهان امنیتی منتقل خواهند کرد.عثمان الغانمی در ادامه با اشاره به همکاری با نیروهای چندملیتی به‌منظور گردآوری اطلاعات دریافت شده از طریق هواپیماها، افزود: نیروی هوایی عراق ضمن انجام مأموریت‌های محوله، پایگاهی نیز در منطقه ابراهیمیه خواهد داشت که از طریق آن با اتاق عملیات در این استان در ارتباط خواهد بود.

الغانمی همچنین تصریح کرد: هسته‌‌های اطلاعاتی به‌منظور گردآوری اطلاعات و ارسال آنها به فرماندهی عملیات به‌منظور خنثی‌سازی‌ هرگونه تلاش برای هدف‌قراردادن عزاداران یا خود شهر مستقر شده‌اند.از سوی دیگر، رئیس شورای استان کربلا ضمن ابراز اعتماد به طرح امنیتی تهیه شده، اعلام کرد: این طرح تمامی استان و منطقه عملیات فرات میانی را پوشش می‌دهد؛ به‌طوری که عزاداران و شهر مقدس کربلا در جریان مراسم عاشورای حسینی کاملا تحت پوشش امنیتی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: استان کربلا طی یکسال گذشته صحنه 17انفجار بود اما ما نسبت به فرماندهی عملیات که طرحی متناسب با ضرورت‌های مراسم عاشورا تهیه کرده است، اعتماد و اطمینان کامل داریم. فرمانده عملیات فرات میانی در ادامه از بازداشت 45 فرد مسلح از جمله شماری از اعضای گروهک موسوم به حزب بازگشت که درصدد هدف‌قرار‌دادن عزاداران حسینی بودند، خبر داد.

عثمان الغانمی در کنفرانسی خبری تاکید کرد: نیروهای امنیتی در عملیاتی پیشگیرانه موفق شدند 45 فرد مسلح مرتبط با تشکیلات القاعده از جمله 12عضو وابسته به حزب بازگشت را ( نام دیگر حزب منحله بعث که برخی از آنان وابسته به شاخه عزت الدوری و نیز یونس الاحمد بودند) بازداشت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این عملیات پیشگیرانه در حالی انجام شد که مناطق استان کربلا جزء اختیارات فرماندهی فرات میانی نبود اما به‌علت دریافت اطلاعات دقیق، اقدام به حمله‌ای ناگهانی کردیم تا بدین‌ترتیب کربلای مقدس از تمامی عناصر مسلحی که درصدد حمله به عزاداران حسینی هستند، پاکسازی شود.

از سوی دیگر، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته در سفری غیرمنتظره وارد بغداد، پایتخت عراق شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفر دریادار مایکل مولن به عراق در حالی انجام می‌شود که قرار است براساس توافقنامه امنیتی دوجانبه میان 2کشور که انتقادهای فراوانی را در آن زمان باعث شد، نیروهای آمریکایی در پایان سال آینده میلادی، این کشور را ترک کنند.

کد خبر 123189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز