یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: آتش شنبه شب گذشته بار دیگر در منطقه پلنگ آرام در جنگل ابر شعله‌ور شد.

سخنگوی ستاد مردمی حفاظت از جنگل ابر دیروز در گفت‌وگو با همشهری، با اعلام این خبر گفت: آتش در این محدوده مهار شده بود اما با وزش باد دوباره شعله ور شد و نیروهای اطفای حریق برای مهار این آتش وارد عمل شدند. این در حالی است که جنگل‌های کالپوش در شرق جنگل ابر نیز همچنان در آتش می‌سوزد و تلاش نیروهای اطفای حریق تا زمان تنظیم این خبر به نتیجه نرسیده است.

به گفته شاهدان محلی، وزش باد طی 3 روز گذشته موجب شعله‌ور شدن دوباره آتش و دشوارتر شدن عملیات خاموش کردن آتش شده است. گزارش‌های دیگر نیز حاکی از آن است که آتش‌های پراکنده سایر نقاط عرصه سبز شمال کشور را نیز در نقاطی مانند ساری، گلوگاه و قائم‌شهر در استان مازندران و درفک، ‌ سراوان، املش دشت و ارتفاعات دیلمان در استان گیلان‌ بی‌نصیب نگذاشته است.

به گزارش ایلنا، جنگل‌های منطقه «اچوفی» در شهرستان ساری به مساحت یک هکتار و در منطقه سوادکوه به مساحت‌ 4 هکتار طعمه حریق شده است. این خبرگزاری همچنین به نقل از یک فعال محیط‌زیست‌ اعلام کرد: آتشی‌ که از جنگل‌های پارک ملی گلستان تا نزدیکی‌های مینودشت گرگان ادامه داشته است درحالی‌که بنا بر اعلام استاندار گلستان مهار شده بود، همچنان ادامه دارد. علی فلاح، فعال زیست‌محیطی و استاد دانشگاه در مورد آتش‌سوزی منطقه مینودشت در استان گلستان گفت: شواهد عینی حاکی است که آتش‌سوزی‌های منطقه مینودشت گلستان به حدی است که دود و آتش، زندگی مردم را مختل کرده است. مسئول خانه جوان شهر رامیان در استان گلستان نیز در گفت‌وگو با مهر، از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ارتفاعات جزک و نیل برگ خبر داد.

مهدی یازرلو با اشاره به اینکه 3 روز است که آتش گسترده‌ای اطراف شهر را دربرگرفته و دود شدید هوا و اکسیژن را از شهروندان گرفته و مشکلات تنفسی به‌وجود آورده است، گفت: کسی به داد جنگل‌های رامیان و مردم این شهر نمی‌رسد. این فعال محیط‌زیست تاکید کرد: در روزهای گذشته یک بالگرد به این منطقه اعزام شد اما نتوانست آتش را خاموش کند و همچنان دود غلیظی شهر را محاصره کرده است.

کد خبر 123053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز