فرمانده نیروی انتظامی از تجهیز مأموران پلیس به سلاح‌های غیرکشنده الکتریکی و شیمیایی خبر داد.

سلاح

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم اختتامیه چهارمین المپیاد تیراندازی نیروی انتظامی گفت: باید سلاح‌های شیمیایی و الکتریکی مانند شوکرها و افشانه‌ها در نیروی انتظامی مورد استفاده مأموران قرار بگیرد تا هزینه عملیات کاهش یافته و تضمین آن را افزایش دهیم. وی اظهار داشت: هدف پلیس دستگیری مجرم است تا به دستگاه عدالت سپرده شود. پلیس وظیفه‌ای برای مجازات مجرمان ندارد چون قاضی نیست.

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: وظیفه ما دستگیری مجرم و تحویل او به مرجع قضایی است. اگر این مجرم لازم است اعدام شود باید دستگاه قضایی درباره آن تصمیم بگیرد. سردار احمدی مقدم افزود: باید به مأموران پلیس سلاح‌های سبک و ارزان قیمت ارائه بدهیم تا در اوقات فراغت و در منزل بتوانند تمرین کنند.

وی خواستار ارتقای آمادگی جسمی، روانی و تیراندازی مأموران پلیس شد. فرمانده ناجا اظهار داشت: با توجه به گسترش رسانه‌ها لازم است مأموران پلیس عملکرد خود را ارتقا بخشند زیرا ناکارآمدی یک مأمور به کل نیروی انتظامی نسبت داده می‌شود.

توسعه رسانه‌ها در این زمینه برای ما سازنده است و باعث می‌شود تا نقاط ضعف و خطای خود را کاهش دهیم. وی اظهار داشت: به جای انتقاد از رسانه‌ها مبنی بر پوشش برخی از اخبار و انتقاد از پلیس، باید وقت بگذاریم و نقاط ضعف را از میان ببریم، هر چند رسانه‌ها هم باید در این زمینه منصفانه عمل کنند.

کد خبر 122478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز