پنه لوپ کروز بازیگر درام خانوادگی بازگشت است. این محصول جدید سینمای اسپانیا را پدرو آلمودوار کارگردانی کرده که در حال حاضر مطرح‌ترین فیلم‌ساز این کشور اروپایی است.

منتقدین سینمایی می‌گویند: این فیلم امسال یکی از امیدهای اصلی مراسم اسکار است و پنه لوپ کروز شانس زیادی برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن سال را دارد.»
کروز در فیلم نقش زن میانسالی را دارد که دختری نوجوان دارد. بخش اصلی قصه فیلم اختصاص به روابط پرتنش این مادر و دختر دارد. جمع خانوادگی یک خانواده معمولی در اطراف شهر مادرید – که کروز یکی از فرزندان آن خانواده است – در فیلم به نمایش گذاشته می‌شود. ما در این خانواده مدتی قبل در اثر یک حادثه مرده است. اما روح او که نگران وضعیت بچه‌هایش است، دوباره به خانه برمی‌گردد تا به آن‌ها کمک کند تا بر مشکلات‌شان فایق آیند.

  • آیا کاراکتر شما در فیلم همان کاراکتری است که همیشه منتظر بازی در آن بودید؟

همیشه احساسم این بوده و دوست داشته‌ام که هنگام انتخاب نقش‌هایم تنوع را رعایت بکنم. به همین دلیل مایلم در نقش شخصیت‌هایی بازی کنم که در سال‌های قبل بازی نکرده‌ام. خیلی خوشحالم که سرانجام توانستم نقش چنین زنی را بازی کنم. او یک زن کامل است. همان طور که می‌دانید من کار بازیگری‌ را از نوجوانی شروع کرده‌ام و همیشه در نقش هایی ظاهر شده‌ام که هم سن خودم بوده‌اند. حالا می‌توانم نقش یک مادر را بازی کنم که دختری نوجوان دارد، زیرا فرزندش را زمانی به دنیا آورده که فقط چهارده سال داشته است. «ریموندا» در «بازگشت»، با احساس‌ترین کاراکتری است که تا به حال نقشش را بازی کرده‌ام. اما این نکته را بدانید که کاملا آماده بازی در این نقش بودم.

 این فیلم تقدیری از زنان و مادران است و به همبستگی بین آن‌ها تقدیم شده است. فیلم خانواده‌ای از زنان را نشان داده و مسایل مربوط به آنان را به بحث می‌گذارد.باعث افتخارم است که نقش یکی از زنان قصه فیلم را بازی کردم. در عین حال، این افتخاری بود که در کنار چند بازیگر زن مطرح دیگر سینمای اسپانیا ایفای نقش کنم. کارمن مائورا، یکی از چهره‌های افسانه‌ای سینمای اسپانیاست و همبازی شدن با او در این فیلم باعث ترس و وحشت – در عین افتخار – من شده بود. او در فیلم نقش مادرم را بازی می‌کند.

  • چگونه خودتان را آماده بازی در نقش ریموند ا کردید؟

درس‌های مربوط به آشپزی و هنر موسیقی فلامینکو را یاد گرفتم، زیرا کاراکتر ریموندا در فیلم آدمی است که خیلی خوب آشپزی می‌کند و می‌خواهد کار موسیقی هم بکند. او در فیلم به نوعی یک زن کارگر است که به حرفه نظافت، اشتغال دارد. این مساله باعث شد که من خدمتکارم را مرخص کنم و خانه‌ام را خودم هر روز تمیز کنم! همین مساله به شدت باعث نگرانی خانواده‌ام شد. آن‌ها می‌پرسیدند چه بر سر پنه لوپ آمده و او چرا این کارها را می‌کند؟

پدرو آلمودوار هیچ وقت از من نخواست که این کارها را انجام دهم. ولی خودم انجام این کارهای معمولی روزانه را واجب می‌دانستم. فکر می‌کردم وقتی سر صحنه می‌روم لازم است که به کاراکتر ریموندا – که یک زن کاملا معمولی است – احساس نزدیکی کنم تا بتوانم نقش او را جلوی دوربین بهتر بازی کنم.

کد خبر 12174

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز