همشهری آنلاین: ائتلاف حاکم بر ایرلند که از احزاب مختلفی تشکیل شده است، خواستار برگزاری انتخابات عمومی در ماه ژانویه سال جدید میلادی در این کشور شد.

 ائتلاف حاکم بر ایرلند خواهان برگزاری انتخابات شد

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، شبکه تلویزیونی بی بی سی در یک خبر فوری اعلام کرد که یکی از احزاب وابسته به حزب موتلفه حاکم بر جمهوری ایرلند خواستار آن شده است تا در ماه ژانویه سال جدید میلادی، انتخابات عمومی در این کشور برگزار شود.

بر اساس این گزارش، درخواست برگزاری انتخابات عمومی در ایرلند از جانب احزاب موتلفه حاکم بر ایرلند پس از آن اعلام شد که طرح نجات اقتصادی اروپا که به منظور نجات اقتصاد بیمار کشور ایرلند از جانب اتحادیه اروپا پیشنهاد شد، از جانب دولت ایرلند پذیرفته شده است.

به گزارش بی بی سی، حزب سبز ایرلند اعلام کرده که مردم ایرلند به ثبات سیاسی در این کشور نیاز دارند.

دولت ایرلند مبلغ 90 میلیارد یورو ( معادل 77 میلیارد پوند، 124 میلیارد دلار) از وام اتحادیه اروپا را قبول کرده و قرار است برنامه خود را در رابطه با تخصیص بودجه در نظر گرفته شده برای چهار سال آینده ،روز چهارشنبه منتشر کند.

به گزارش بی بی سی، حتی با کمک و حمایت حزب سبزها که با 6 نماینده تعادل قدرت را در اختیار دارد، دولت برایان کوئن نخست وزیر ایرلند تنها با سه کرسی در پارلمان برتری را از آن خود کرده و حتی قرار است که روز پنجشنبه یکی از کرسی های در اختیار وی به رای گذاشته شود.

جان گورملی رهبر حزب سبز ایرلند هرچند که در بیانیه حزب اعلام نکرده است که حزب متبوعش قصد دارد از ائتلاف حاکم کنار بکشد ولی در عین حال درخواست هایی را مطرح و اعلام کرده است که انتخابات عمومی باید برای نیمه دوم ماه ژانویه سال جدید میلادی برگزار شود.

کد خبر 121372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز