همشهری آنلاین: برای نخستین بار همایش بسیج در امتداد غدیر روز عید غدیر در جوار کوه خضر نبی (ع) استان قم برگزار می شود،

سردار نقدی

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اظهار این‌که از تمرین‌های بازیگران این نمایش تاریخی تصویربرداری می‌شود تا از شبکه‌های سیما پخش شود، یادآور شد: کارهایی که جامعه برای عاشورا و عزاداری‌های اباعبدالله به صورت خودجوش انجام می‌دهد را برای غدیر انجام نمی‌دهد. به همین علت امیدواریم این اقدام ما باعث شود مردم به این واقعه مهم و تاریخی نیز توجه بیشتری کرده و خطبه‌ خوانی غدیر را هر سال اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی در بازدید از محل اجرای نمایش بسیج در امتداد غدیر که قرار است روز عید غدیر در جوار کوه خضر نبی (ع) استان قم برگزار شود،گفت: متاسفانه تاکنون نسبت به نعمت بزرگداشت غدیر قدرشناسی لازم به عمل نیامده است. لذا این عامل باعث شده تا 14 قرن بشریت از زندگی در سایه عدالت، صلح و آزادی خارج شود و به زیر دستان جباران بیفتد، به همین جهت راه نجات بشریت همچنان تمسک به غدیر است.

وی افزود: خطبه غدیر مشحون از کلماتی است که پیامبر اسلام (ص) در روز غدیر آن‌را بر زبان جاری کرده‌اند، کلماتی که اگر به آن توجه می‌شد، غدیر مهجور نمی‌ماند.

رییس سازمان بسیج مستضفین سپس در جمع خبرنگاران، غدیر را نقطه عطف تاریخ بشریت برشمرد و اظهار کرد: در غدیر، خداوند دین اسلام را کامل کرد و نعمت را برای مسلمانان به اتمام رساند. در واقع خطبه غدیر سندی است که ما بیش از روزهای دیگر به آن نیازمندیم.

وی اجرای نمایش « بسیج در امتداد غدیر» را بزرگترین برنامه نمایش تاریخ کشور اعلام کرد و افزود: هدف از اجرای این نمایش تاریخی به دلیل دینی است که ما نسبت به غدیر داریم، زیرا غدیر و ولایت ما را از چنگال اهریمن‌ها بیرون آورد و به اوج قله عزت رساند. به بیان دیگر همه پیشرفت‌هایی که تاکنون داشته‌ایم مدیون غدیر و ولایت است.

نقدی با اظهار این‌که از تمرین‌های بازیگران این نمایش تاریخی تصویربرداری می‌شود تا از شبکه‌های سیما پخش شود، یادآور شد: کارهایی که جامعه برای عاشورا و عزاداری‌های اباعبدالله به صورت خودجوش انجام می‌دهد را برای غدیر انجام نمی‌دهد. به همین علت امیدواریم این اقدام ما باعث شود مردم به این واقعه مهم و تاریخی نیز توجه بیشتری کرده و خطبه‌ خوانی غدیر را هر سال اجرا کنند.

 

کد خبر 121324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز