خبرنگار اعزامی همشهری به مکه مکرمه: تا امروز بیش از 26هزار نفر از حجاج ایرانی در قالب 166کاروان از مکه مکرمه خارج شده‌اند.

بازگشت حجاج

رئیس ستاد مکه مکرمه سازمان حج و زیارت در این باره به همشهری گفت: از تعداد 26هزار و 114نفر از حجاج ایرانی که از مکه مکرمه خارج شده‌اند، 16هزار و 905نفر در قالب 106کاروان، حجاج مدینه بعد بودند که برای زیارت حرم نبوی و ائمه بقیع وارد شهر مدینه شدند.

حمید حبیبی‌تنها افزود: بیش از 9هزار و 200نفر از حجاج در قالب 60کاروان نیز از طریق فرودگاه جده به کشور اسلامی‌مان بازگشتند.به گفته وی، در حال حاضر 74هزار و 649نفر از حجاج ایرانی بیت‌الله‌الحرام در مکه مکرمه هستند که تا 19آذر‌ماه به ایران بازمی‌گردند.

تأکید بر ارتقای سطح معلومات روحانیون

نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با تأکید بر ارتقای سطح آگاهی روحانی کاروان‌ها گفت: روحانی‌های کاروان‌ها باید سطح معلومات خود را ارتقا دهند و به علوم روز مسلط باشند.حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌علی قاضی‌عسکر در دیدار معاون و اعضای معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: روحانی کاروان‌‌ نباید اطلاعاتش از دیگران کمتر باشد. برخی فاضل هستند اما قدرت ارتباط گیری ندارند که باید شیوه‌های جذب مخاطب را بیاموزند و آنها را به‌کار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت افزود: اکنون آموزش‌های اینترنتی میان زائران فراگیر شده و زائران با مسائل اولیه آشنا می‌شوند و کار روحانی نیز مشکل می‌شود و اگر صرفا به آموزش مناسک بپردازد، توفیق چندانی نخواهد داشت.

ارسال گوشت قربانی حج امسال به 27کشور

رئیس بانک توسعه اسلامی که پروژه ایجاد تأسیسات لازم برای ذبح گوسفندان قربانی در قالب مراسم سالانه حج و ارسال گوشت آنها به دیگر کشور‌ها را بر عهده دارد، اعلام کرد: گوشت 931هزار گوسفند قربانی شده در حج به 27کشور فقیر که عمدتا در قاره‌ آفریقا هستند، ارسال می‌شود.

به گزارش عرب‌نیوز، وی ابراز امیدواری کرد که تا قبل از پایان ماه نوامبر، گوشت‌های قربانی به دست نیازمندان در کشور‌های مختلف برسد.

کد خبر 121267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز