گروه ورزشی: یکشنبه(10 دی) برای لیگ برتر روز دیگری است، شکست پرسپولیس سایه ترس را از روی سر سایپا و استقلال برداشت، بازی فردا می‌تواند جای صدرنشینی را برای استقلال عوض کند.

 به شرط آنکه استقلال با تفاضل دو گل بر سایپا پیروز شود، حتی شکست یک بر صفر سایپا از استقلال یا کسب نتیجه مساوی علی دایی و تیمش را در صدر نگه می‌دارد!

این بازی در لیگ تعریف خود را دارد، بازیکنان دو تیم در شرایط سخت یک بازی بزرگ قرار گرفته‌اند، در چنین تقابلهایی مسائل روحی و روانی نسبت به سه رکن دیگر فوتبال مهم‌تر می‌شود.

علی دایی برای این بازی نقشه‌ها و خواسته های  خاصی دارد، او حریف را با قلعه‌نویی در یکسو می‌بیند، به‌همین دلیل می‌خواهد حقانیت خود را در این بازی به اثبات رساند و در مقام مربی نیز نشان دهد که از مربی تیم ملی بیشتر فوتبال را درک می‌کند.

سایپا در صورت پیروزی قهرمان نیم فصل خواهد بود و دایی به نیمی از هدف و استراتژی خود خواهد رسید. پیکان و مس نیز برای تصاحب رده سوم و چهارم بازی سختی را فردا در پیکان‌شهر برگزار خواهند کرد.

مس در صورت غلبه بر پیکان جای پرسپولیس را در رده سوم جدول خواهد گرفت، اما پیکان اگر تیم پیروز باشد به مکان چهارم صعود می‌کند و جای مس را در مربع بالای جدول می‌گیرد.

در اصفهان سپاهان نیز بدنبال پیروزی است تا با چاشنی شانس بتواند در صورت شکست مس از پیکان به رده چهارم برسد. بازیهای امروز و فردا حال و هوای بالا جدولی دارد و دیدنی است.

هفته شگفتی

هفته چهاردهم لیگ با یک شگفتی بزرگ توأم بود. راه‌آهن تیم باسابقه فوتبال ایران که در این فصل نتایج خوبی به‌دست نیاورده بود موفق شد پرسپولیس را در یک روز خوب شکست دهد.

اکبر میثاقیان که در اولین بازی آغاز این فصل با ابومسلم مقابل پرسپولیس به پیروزی رسیده بود این بار در مقام مربیگری راه‌آهن به این مهم دست یافت.

راه‌آهن با این پیروزی می‌تواند شروع دوباره‌ای داشته باشد تا بتواند از منطقه خطر جدول دور شود. راه‌آهن با این پیروزی یک پله بالا آمد.

راه‌آهنی‌ها خیلی زود به گل رسیدند. نفوذ جمشیدیان از جناح راست و پاس عرضی او با ضربه تمام‌کننده داود حقی درون دروازه کریمی جای گرفت. بعد از این گل پرسپولیس به طور همه جانبه به سمت دروازه راه‌آهن حملات خود را گسترش داد.

این تیم موقعیت‌های زیادی را در نیمه اول به‌دست آورد اما از مجموع آنها تنها یک بار توپ درون دروازه جای گرفت.

در دقیقه 43 ضربه احسان خرسندی بعد از برخورد با مدافعان راه‌آهن تغییر مسیر داد و درون دروازه این تیم جای گرفت. در آغاز نیمه دوم میثاقیان، هادی اصغری را به جای داود حقی به میدان فرستاد تا یک نیروی تازه‌نفس در میدان داشته باشد.

میثاقیان با تراکم بازیکنان خود در مرکز زمین و خط دفاعی بیشتر راه‌ها را بر روی مهاجمان پرسپولیس بسته بود و به همین دلیل پرسپولیس سعی داشت تا با نفوذ از سمت چپ و راست و ارسال توپ‌های هوایی به گل برسد که مهدی ثابتی دروازه‌بان با تجربه راه‌آهن با خروج‌های به‌موقع خود مانع از پیاده شدن این تاکتیک پرسپولیس در میدان شد.

در دقیقه 83 روی یک ضربه حمله و اشتباه مدافعان پرسپولیس هادی اصغری با یک حرکت نفوذی با دروازه‌بان حریف تک به تک شد و با ضربه‌ای دقیق،  دومین گل تیمش را به ثمر رساند.

پرسپولیس علیرغم حضور بادامکی، رضائیان و محمد پروین در نیمه دوم نتوانست دروازه حریف را باز کند. در دقایق پایانی بازی به‌دنبال درگیری شیث رضایی و محمد شیرخانلو مسعود مرادی داور این دیدار هر دو بازیکن را از زمین اخراج کرد.

پرسپولیس با این شکست همچنان با 22 امتیاز در مکان سوم جدول باقی ماند. در سایر بازی‌های روز گذشته استقلال اهواز با یک گل از سد فجر سپاسی شیراز عبور کرد.

میلادمی‌داودی در دقیقه 67 تنها گل این بازی را به ثمر رساند. دیدار تیم‌های برق شیراز و صبا باتری نیز با تساوی بدون گل خاتمه یافت.روز گذشته قرار بود ابومسلم با ملوان و پاس با ذوب‌آهن به مصاف هم بروند که این دو بازی به دلایل جوی، لغو شد و قرار است امروز برگزار شود.

برنامه بازیهای شنبه و یکشنبه

  • شنبه: پاس – ذوب‌آهن ساعت 15: 14
  • شنبه: ابومسلم – ملوان 15: 14
  • یکشنبه: استقلال – سایپا 15: 14
  • یکشنبه: پیکان – مس 15: 14
  • یکشنبه: سپاهان – فولاد 15: 14
کد خبر 12124

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز