همشهری آنلاین : قائم مقام معاون آموزش وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر پذیرش دانشجوی آزاد با مثبت ارزیابی کردن این مصوبه، گفت: در دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرفیت‌های خالی وجود دارد که می‌توان در این ظرفیت‌ها دانشجوی آزاد پذیرش کرد.

وزارت بهداشت

دکتر سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به غیر انتقاعی کردن واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: هنوز مشخص نیست که دانشجوی آزاد در قالب واحدهای بین‌الملل پذیرش شوند یا غیر انتقاعی که به این منظور تصمیم جدی تا دو سه ماه آینده اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این مصوبه راه تحصیل برای افراد علاقمند ایجاد شده است، اظهارکرد: هزینه‌ای که توسط این دانشجویان پرداخت می‌شود هم برای دانشگاه و هم برای دانشجویان دولتی مفید است.

ضیایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود سه هزار و500 دانشجو در واحدهای بین‌الملل در حال تحصیل هستند و اخیرا مجوز جدیدی برای تاسیس واحد بین‌الملل ایجاد نشده است تا بتوانیم ابتدا این گرایش جدید را اعمال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌های پذیرش دانشجوی آزاد وجود دارد، افزود: وزارت بهداشت بیش از اندازه دانشجویان فعلی دارای اعضای هیات علمی و عرصه‌های آموزشی است، بنابراین می‌تواند به نحو احسن این مصوبه را اجرا کند.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر در دانشگاهی دانشجویان واحد بین‌الملل با دانشجویان دولتی در یک عرصه قرار گیرند، با آنان برخورد می‌شود، گفت: واحدهای بین‌الملل باید دارای فیلد‌های بالینی جداگانه باشند که تاکنون هم چند دانشگاه فیلد بالینی فراهم کرده است.

کد خبر 121239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز