همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت آبگرفتگی معابر پایتخت موضوعی چند ضلعی است و شهرداری در یکی از اضلاع آن قرار دارد.

آب گرفتگی

حسین کلخورانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که شهرداری تهران در یکی از اضلاع چند ضلعی آبگرفتگی معابر پایتخت قرار دارد، به وظایف شهرداری در این ضلع اشاره کرد و گفت: نظافت معابر و لایروبی انهار، بهسازی و توسعه شبکه جمع‌اوری آب‌های سطحی فرعی و مهیا کردن شبکه انتقال آب‌های فرعی از معابر به شبکه اصلی از جمله وظایفی است که بر عهده شهرداری تهران بوده که در وظایف روزمره خود به درستی به انجام آن می‌پردازد.

وی افزود: هیچ شهروندی در تهران نیست که در بدو خروج از منزل در ابتدای صبح شاهد شهری کثیف و ناپاک باشد، اما ساعتی نمی‌گذرد که عدم رعایت وظایف شهروندی از سوی گروهی از مردم موجی از زباله‌های دستی را روانه معابر و انهار کرده و مخازنی که در ساعات شب خالی از زباله شده است را در میانه روز مملو از زباله می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در ادامه به اقدامات شهرداری برای بهسازی و توسعه شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های  فرعی سطحی تهران اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهروندان تایید می‌کنند که شهرداری‌های نواحی تهران در روزهای مختلف در حال اصلاح شبکه جمع اوری آب‌های فرعی یا به اصطلاح جوی‌های آب کوچه‌ها و خیابان‌ها هستند و جداول کنار آنها دائما در حال اصلاح شدن است.

به گزارش تهران سما، کلخورانی، به اقدامات شهرداری تهران در تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی پایتخت اشاره کرد و تصریح کرد: طبق برنامه تهران نیاز به حدود 600 کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و حوضچه‌های آبگیر دارد که هم اکنون با تلاش‌های شهرداری 400 کیلومتر از این شبکه تکمیل شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه به دیگر اضلاع آبگرفتگی معابر تهران در روزهای بارانی اشاره کرد و در یکی از اضلاع مهم آن، نقش غیر قابل انکار شهروندان را متذکر شد و گفت: بیش از 50 درصد علت آبگرفتگی معابر تهران به دلیل عدم رعایت وظایف شهروندی در حفظ نظافت و پاکیزگی شهر اتفاق می‌افتد و با هر بارندگی در تهران، موجی از زباله‌های دستی، کارتن و مقوا و ظروف پلاستیکی به کف خیابان‌ها می آید که اجازه انتقال آب‌های سطحی به حوضچه‌ها را نمی‌دهد.

کد خبر 120116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز