علی شاکری: در کمتر از یک ماه به آغاز رقابت‌های لیگ برتر والیبال در فصل جاری نگاهی داریم به ترکیب 16تیم حاضر در این بازی‌هاکه از این جمع تنها برق کرمان وضعیت نامشخصی دارد و 15 تیم دیگر خود را آماده حضور در این مسابقات می‌کنند.

والیبال

 در این فصل از نقل و انتقالات، این تیم داماش بود که برای دومین سال با سرمربیگری حسین معدنی، سرمربی تیم ملی، زودتر از سایر مدعیان به پیشواز نقل‌وانتقالات رفت و با جذب 2مهره کلیدی فصل پیش تیم‌های سایپا و پیکان خبرساز شد. جذب سعید‌معروف و محمدمحمدکاظم با بالاترین دستمزد که رکوردی برای نقل‌وانتقالات 2فصل اخیر محسوب می‌شد، مدعیان دیگر را نیز به صرافت بهره‌گیری از بازیکنان صاحب‌نام انداخت. کاله مازندران هم که سال گذشته در نخستین تجربه‌اش در حضور تمامی مدعیان قدیمی در رقابت با داماش- دیگر تیم شمالی- به عنوان با ارزش سومی رسیده بود، در رتبه بعدی خبرسازان نقل‌وانتقالات قرارگرفت و بازهم پیکان بود که بر خلاف دو مدعی جدید دل به بازیکنان داخلی خوش کرد.

کاله با بهروز عطایی مربی تیم ملی 2بازیکن کلیدی سایپا (نایب قهرمان فصل پیش) را نشانه رفت و توانست فرهادنظری افشار و محسن عندلیب 2ملی‌پوش سرشناس والیبال را به خدمت گیرد. در این بین پیکان، قهرمان لیگ برتر ایران و آسیا با از دست دادن محمدمحمدکاظم تنها توانست آرش کشاورزی، یکی از ملی‌پوشان داماش را جذب کند و همانند فصل پیش در فصل نقل‌و انتقالات از مدعیان جدید تا حدودی عقب ماند.

پیکان باتوجه به از دست دادن محمدکاظم و پیمان اکبری که با خداحافظی از بازیگری لباس مربیگری این تیم را برتن کرد، چشم به روزهای آینده و جذب یکی دو بازیکن خارجی برای جبران مافات دارد. با نگاهی به یارگیری جدید 16تیم حاضر در لیگ برتر به نظر می‌رسد که برای قهرمانی این فصل نیز همه نگاه‌ها به مثلث پیکان، داماش و کاله ختم خواهد شد؛ 3تیمی که با در اختیار داشتن نیروهایی مطرح و به لطف امکانات بیشتر بعید به نظر می‌رسد که تیم دیگری را به حریم خود راه دهند.

پیکان: پیکان با حفظ امیرحسینی، محمدطاهر‌وادی، علی‌حسینی،‌کامبیز یعقوبی، سیدمحمد موسوی، حسام بخششی، مجتبی شبان، رحمان داوودی و مرصاد آقاجانی3بازیکن جدید به اسامی سیدمهدی بازارگرد، رامین خانی (کاپیتان تیم نوجوانان) و آرش کشاورزی را به خدمت گرفته است. یک بازیکن صربستانی هم در حال تست شدن در تمرینات پیکان است. کادر فنی جدید پیکان را پیمان اکبری، بهمن سلطانی،‌ اسلو بودان، علی تلوکیان و یوسف نعلبندی به سرپرستی مرتضی عهدی تشکیل می‌دهند.

سایپا: سایپا نایب قهرمان فصل پیش با از دست دادن اکثر مهره‌های کلیدی‌اش بیشترین تغییر را با جذب فرهاد نفرزاده به عنوان سرمربی جدید داشته است. با کوچ معروف، حامدرضایی، عندلیب، نظری افشار و جواد محمدی‌نژاد بازیکنان جدیدی چون آرش کمالوند، مهدی مهدوی، پیمان کریمی، مسعود عزیزی و مسعود رمضانی جانشین آنان شدند.
فرهاد ظریف و بابک فیاضی هم از بازیکنان سال قبل این تیم بودند که امسال در ترکیب سایپا ماندگار شدند. فرشاد سعیدی هم دستیار نفرزاده در این فصل سایپاست.

کاله: کاله با از دست دادن 2بازیکن بلغاری و آرژانتینی خود و همچنین آرش صادقیانی و صابر نریمان‌نژاد، محسن عندلیب و نظری افشار را به عنوان 2صید بزرگ به همراه عظیم جزیده و ابراهیم یولمه جذب کرد. محمدشریعتی، مهران زارع، سیدعلی سجادی، عادل غلامی، مهدی رنجبر، رضا قرا و محمدرضا قدرت بیگلو از تیم فصل پیش کاله هستند که امسال هم در ترکیب این تیم به میدان خواهند رفت. یک مربی اسلوونیایی به عنوان مربی تمرین دهنده به بهروز عطایی سرمربی این تیم اضافه شد، ضمن آنکه قاسم نائینجی از این تیم رفت.

داماش: داماش به نظر می‌رسد با جذب بازیکنان سرشناس و حضور بیشترین ملی‌پوش برخلاف سال گذشته که به اهدافش نرسید، فقط به قهرمانی می‌اندیشد. جذب سعید معروف، محمدمحمدکاظم و گایدرسکی بازیکن تیم ملی بلغارستان در این راستا صورت گرفت و آنان به جز این دو بازیکن صاحب‌نام با حفظ علیرضا نادی، حمزه زرینی، علیرضا جدیدی، ‌مجتبی‌عطار،‌ حامد باقرپور و احمد بابایی، ساسان ثانی را به عنوان یارجدید به مجموعه خود اضافه کردند.

ترکیب سایر تیم‌های شرکت‌کننده

بانک کشاورزی: بانک کشاورزی با هدایت 3ملی‌پوش سابق والیبال (آرمات، ابوترابی و ترابپور) که عباد نبی‌زاده هم به عنوان مدیر فنی به جمع آنان اضافه شده با ترکیبی جدید به دنبال عنوانی بهتر از فصل پیش است. بانک کشاورزی با حفظ بهمن جهاندیده، رحمان رئوفی، رضا نائینی، میکائیل تاجر، علی مباشری و رحمان محمدی‌راد، آدریانو لمب برزیلی، هادی پناهی، امیر احمدی و محمد ولی‌پور را به عنوان بازیکنان جدید جذب کرده است.

جواهری گنبد: کاشف منصور، فرهاد قائمی، عبدالله آذر، عبدالله ناظری، عیسی ارمشی، جمال‌الدین کنعانی‌پور
بازیکنان جدید: مجتبی غیاثی، کمال قریشی، مسعود افتخاریان و نایدین نایدینف کادر فنی جواهری گنبد را خلیل‌آزمون، دردی محمد و نازمحمد واحدی تشکیل می‌دهند.
پرسپولیس: ولی علیپور، اکبر خداوردی، مجتبی میرزاجانپور

بازیکنان جدید: صابر نریمان‌نژاد، احسن‌الله شیرکوند، حمید جعفری، ساسان دژآرا، محمد عمده‌غیاثی، شاهین مفیدی، مصطفی شریفات و سانجایی(هند)
کادر فنی پرسپولیس هم دستخوش تغییر و تحول شد و گروه جدید متشکل از داوود آهنگری، محمد ترکاشوند و امیرحسین منظمی جانشین امیرحیدری، دامغانی و افشاردوست شدند.

پتروشیمی ماهشهر: داوود مقبلی، سجاد دهنوی، مسلم محمدی‌زاده
بازیکنان جدید: داوود خان‌احمدی، حمید سوسن‌آبادی، بهزاد به‌نژاد، حامد صمدی، حمید سهرابی، علی پژومان، امیر رامشینی
کادر فنی جدید پتروشیمی را نیز پرویز کاظمی و حبیب عویدی‌زاده تشکیل می‌دهند. کاظمی در این تیم جانشین مصطفی کارخانه شد.

ارومیه: نماینده ارومیه با تغییرات اساسی روبه‌رو شد و برای نخستین‌بار با کمک استانداری و هیأت والیبال استان با تیمی تقریبا بومی به رقابت با حریفان برمی‌خیزد. حضور حامد رضایی، جواد محمدی‌نژاد و عبدالرضا علیزاده 3ملی‌پوش این شهر در کنار بهرام فرید، پرویز پزشکی، وحید سیدعباسی، آرش صادقیانی و یک بازیکن روسی، نوید روزهای دلپذیرتری برای والیبال این شهر می‌دهد.جهانگیر سیدعباسی، نوبخت سیدعباسی، بهمن رضایی و مهدی احمدی گروه کادر فنی و سرپرستی این تیم را تشکیل می‌دهند.

ابومسلم خراسان رضوی: نماینده خراسان سرانجام با نام شاخص‌ترین تیم باشگاهی این منطقه ابومسلم و با هدایت جبار قوچانی‌نژاد قرار است در لیگ برتر حاضر شود. این تیم هم با تغییرات زیادی روبه‌رو شد و با بازیکنان جدیدی مثل ملاکوف بلغاری، ابراهیم چابکیان، فرهاد عادلی، حمید چوگان، صمد اکبری و رشید یوسفی قصد مطرح کردن نام دوباره این قطب قدیمی والیبال کشور را دارد.

ارتعاشات صنعتی ایران: یکی از چند تیم خصوصی لیگ برتر والیبال باز هم مثل گذشته با منابع مالی محدود و با تیمی که اکثر نفراتش را بازیکنان جوان و با آتیه در کنار چند بازیکن باتجربه تشکیل می‌دهند، قصد حضور در لیگ برتر را دارد. یک سرمربی جوان به نام علی نقدی با نیما اسفندیاری، رامین بابایی، میلاد صادقی، علی فتاحی، فرشید جلوه، جوان حسین‌آبادی و پیمان مرادی کار سختی برای ماندن و بقا در لیگ برتر دارد، مگر آنکه باز هم همانند فصل پیش درمیانه راه به دنبال جذب چند بازیکن شاخص خارجی باشد.

دانشگاه آزاد: دانشگاه آزاد باز هم با تبصره و استفاده از وایلد کارت فدراسیون در لیگ برتر والیبال ماندگار شد. با یارگیری جدید به نظر می‌رسد که این بار موحدی مشکل چندانی برای حفظ تیم در لیگ برتر نخواهد داشت. محمد سلیمانی، روح‌الله کولیوند، حسین حسن‌پور، رضا خداپرست، رامین بیگدلی، یاشار شاهینی، فرهاد کاوه آهنگران، محمدرضا مظفری و وحید والی بازیکنان این فصل دانشگاه آزاد را تشکیل می‌دهند.

باریج اسانس کاشان: یکی از 2تیم تازه‌وارد که در تجربه نخست خود به ماندن بیشتر می‌اندیشد تا صعود به جمع تیم‌های بالای جدول. علیرضا بهبودی، حامد تاروردی‌زاده، امیر غفور، ادریس دانشفر، سعید مصطفی‌وند گل محمد سخاوی بازیکنان مطرح نماینده کاشان را تشکیل می‌دهند که سرمربیگری آن با مصطفی شجاعی، بازیکن سابق تیم ملی است.

آلومینیوم المهدی بندرعباس: این نخستین‌بار است که هرمزگان در لیگ برتر ایران حاضر می‌شود. فرهاد اعرابی با جمعی از بازیکنان بومی و گمنام و به خدمت‌گرفتن امیرحسین معززی‌خواه و شهرام محمودی به دنبال آن است که مردم بندرعباس را به والیبال بیشتر علاقه‌مند کند.

یزد: یزدی‌ها هنوز بر سر گذاشتن اسم روی تیم شهرشان با هیچ اسپانسری به توافق نرسیده‌اند، اما عباسعلی میرحسینی بازیکن سابق تیم ملی با بازیکنانی چون شاهرخ جلوه، عارف باقرزاده، محمدرضا سلیمانی، سعید شازده احمدی و 2 بازیکن خارجی و چند بازیکن بومی همچنان تلاش دارد تا چراغ والیبال در این استان خاموش نشود.

برق کرمان: برق کرمان تنها تیمی‌ است که تکلیف مشخصی در کمتر از یک ماه به بازی‌ها ندارد و به گفته رضایی، رئیس هیأت والیبال استان کرمان منتظر دستور وزیر نیرو برای ادامه فعالیت همانند سال‌های قبل است. استان کرمان در صورت غیبت احتمالی برق و سقوط گل‌گهر سیرجان به دسته اول، پس از چند سال بدون نماینده در لیگ برتر خواهد شد.

کد خبر 120041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز