شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

پیش از شروع لیگ برتر کارشناسان فوتبال ایران از سپاهان، ذوب‌آهن، استقلال، پرسپولیس و استیل‌آذین به‌عنوان پنج‌ضلعی قهرمانی نام می‌بردند که اتفاقا پیش‌بینی‌ها در مورد مدعیان قهرمانی تقریبا درست از آب درآمد؛ با این تفاوت که استیل آذین بر خلاف پیش‌بینی‌ها نتایج بسیار ضعیفی گرفت و همین موضوع باعث شد تا خیلی‌ها این تیم را از دایره مدعیان خارج کنند.

فوتبال

در شروع فصل هم این صنعت نفت آبادان بود که صدر جدول را در اختیار گرفت، اما با گذشت 13 هفته از لیگ برتر باز هم این مدعیان سنتی هستند که 4 پله نخست را در اختیار گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد که جنگ قهرمانی بین تهران و اصفهان باشد و مثل سال‌های گذشته تا آخرین هفته‌ها شاهد رقابت نزدیک سپاهان، ذوب‌آهن، استقلال و پرسپولیس خواهیم بود. در بین این تیم‌ها، ذوب‌آهن تنها تیمی بود که کمترین نوسان را داشت ولی استقلال و سپاهان بازی‌های ابتدایی را چندان خوب شروع نکردند، خصوصا سپاهان که نتایج ضعیفی گرفت و حتی در یک مقطع زمانی بحث اخراج امیر قلعه‌نویی هم مطرح شد.

استقلال به مرور زمان با هماهنگی بیشتر، نتایج بهتری گرفت و در لیگ امسال فقط یک بار شکست خورده است. سپاهان اما نسبت به استقلال امتیازهای بیشتری از دست داد ولی شاگردان قلعه‌نویی در3 بازی اخیر 9 امتیاز گرفتند تا سپاهان ثابت کند که هیچ کس نمی‌تواند از کنار این تیم‌‌ به سادگی عبور کند. حرکت لاک‌پشتی سپاهان مثل فصل قبل آغاز شده و آنها امسال هم جزو مدعیان اصلی خواهند بود.

میداوودی در تیررس اروپایی‌ها

هفته سیزدهم با پیروزی استقلال و سپاهان شروع شد و البته تیم آبی پوش توانست برای 24‌ساعت حتی صدر نشین شود. زمینه ساز این پیروزی میداوودی بود. ‌‌گفته می‌شود دو تیم اروپایی با ارائه یک پیشنهاد جالب توجه به‌دنبال جذب میداوودی هستند.

مسئولان استقلال در مورد پیشنهادهای ارائه شده و لیگ مورد نظری که میداوودی از آن پیشنهاد دارد، نمی‌خواهند اخبار روشنی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که یک تیم از لیگ اسپانیا خواهان جذب این مهاجم اهوازی است.

حتی گفته می‌شود سرپرست موقت استقلال در مورد ترانسفر میداوودی، با جواد نکونام که در لالیگا بازی می‌کند هم تماس گرفته تا اطلاعاتی را از این بازیکن دریافت کند. در ضمن نزدیکان فتح‌الله‌زاده خبر می‌دهند که او می‌تواند شرایط حضور این بازیکن را در لیگ آلمان هم فراهم کند ولی اولویت میداوودی رفتن به لیگ اسپانیاست و حتی این بازیکن در مصاحبه‌های قبلی از علاقه‌اش برای بازی در لالیگا خبر داده بود.

پیشنهاد اروپایی تأیید شد

میداوودی با 8 گل زده یکی از مدعیان کسب آقای گلی لیگ برتر محسوب می‌شود و با توجه به تعداد بازی‌های باقیمانده تا پایان فصل، بعید نیست او خودش را به‌عنوان سومین آقای گل استقلال در همه ادوار لیگ معرفی کند.‌ سرپرست موقت استقلال هم این خبر را تایید می‌کند ولی تمایلی برای گفتن جزئیات ندارد.

او می‌گوید: «ما دوست نداریم همه چیز را بگوییم و بهتر است نام تیم و لیگی که قرار است میداوودی در آن بازی کند فعلا پنهان بماند. او از یک لیگ مطرح در فوتبال اروپا پیشنهاد دارد و در آینده همه‌چیز مشخص می‌شود.» ‌یک منبع آگاه در باشگاه استقلال هم مدعی است تیم خواهان میداوودی در لالیگا حضور دارد اما هنوز سرپرست موقت باشگاه که ماموریت ترانسفر این بازیکن را بر عهده دارد این موضوع را تایید نکرده است. حتی این احتمال وجود دارد که مهاجم استقلال به واسطه گلزنی‌های خود زودتر از حد تصور استقلال را ترک کند و راهی این تیم اروپایی بشود.

سرپرست موقت استقلال حتی از این موضوع پرده برداشت که یک تیم دیگر اروپایی هم خواهان به خدمت گرفتن یکی از بازیکنان استقلال است. البته فتح‌الله‌زاده از به زبان آوردن نام این بازیکن هم خودداری می‌کند اما به‌نظر می‌رسد بازیکن مورد نظر از مدافعان استقلال است.

قادر حسن جمعه به ایران می‌آید

از سوی دیگر قادر حسن ، مهاجم فرانسوی استقلال جمعه به تهران می‌آید تا پای مذاکره نهایی با استقلال بنشیند. او مشکلی برای عضویت در استقلال ندارد تا پس از انجام تست پزشکی قرارداد خود با تیم آبی را به ثبت برساند. این بازیکن درصورت آبی‌پوش شدن جزو سهمیه زیر 23 سال استقلال به حساب می‌آید.

کد خبر 119523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز