مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با افتتاح پل جوادیه ساخت یکی از بزرگ‌ترین و بی‌نظیر‌ترین فضاهای فرهنگی با مساحت 36‌هزارمتر مربع در ضلع‌شرقی این پل آغاز خواهد شد.

به گزارش همشهری، این مجموعه فرهنگی که تئاترشهر دوم پایتخت لقب گرفته، از نظر تجهیزات و امکانات در نوع خود بی‌نظیر خواهد بود. به گفته اکبر تشکری‌نیا در این مجموعه فرهنگی یک سالن نمایش با ظرفیت 600 نفر پیش‌بینی شده است. وی افزود: برای این سالن تمام امکانات لازم اعم از سامانه‌ها و دستگاه‌های صوتی، نور، تصویر و همچنین صحنه متحرک، برج صحنه و سالن‌های کارگاهی الحاقی (Black Box) برای تکمیل آن درنظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، در بالاترین قسمت این مجموعه نیز مسجدی با نمادهای معماری ایرانی و اسلامی پیش‌بینی شده است که به وسیله یک راسته بازار سنتی و با کاربری فرهنگی به مجموعه یادشده متصل می‌شود. وی افزود: علاوه بر این پروژه، در برنامه شهرداری تهران مجموعه‌ای تفریحی - ورزشی در ضلع غربی این مجموعه درنظر گرفته شده است.

تشکری نیا درباره موقعیت قرارگیری این مجموعه فرهنگی گفت: مجموعه فرهنگی نینوا در بخش غربی حوزه جنوبی تهران، در منتهی الیه غربی محور شوش و در نزدیکی میدان راه‌آهن تهران و شمال خط‌آهن تهران تبریز واقع شده است.

این پروژه در منتهی‌الیه جنوبی منطقه 11 شهرداری تهران و در فاصله کوتاهی به‌ترتیب با حوزه‌های جنوب‌شرقی و غربی با مناطق 16 و 17 همسایه است. مهم‌ترین راه دسترسی به مجموعه فرهنگی نینوا بزرگراه نواب است که با فاصلة کوتاهی از این مجموعه، در غرب آن واقع شده است.

کد خبر 119425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز