همشهری آنلاین: مراسم تجلیل از قاریان یمنی که موفق به دریافت مجوز قرائت‌های هفت‌گانه قرآن کریم شدند، دیروز، سوم آبان‌ماه، در شهر «إب» یمن برگزار شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبأنت)، این مراسم به همت انجمن خیریه آموزش قرآن کریم استان إب یمن و با حضور شماری از مسئولان محلی و شخصیت‌های دینی و قرآنی این کشور برگزار شد و در این مراسم، از 124 حافظ قرآن زن و مرد این کشور نیز تجلیل به عمل آمد.

«عبدالسلام الخدیری»، رئیس انجمن خیریه آموزش قرآن کریم استان إب یمن، ضمن سخنانی در این مراسم بر ضرورت شناخت کتاب الهی و عمل به آموزه‌ها و احکام آن، تدبر در مفاهیم قرآن کریم و دوری از غلو و تندروی تأکید کرد.

«أمین علی الورافی»، دبیرکل شورای محلی استان إب، نیز در سخنانی بر اهمیت حفظ قرآن کریم تأکید کرد و گفت: حفظ و یادگیری قرآن راه انسان را در دنیا و آخرت روشن می‌کند.

در ادامه این مراسم، شماری از قاریان مشهور یمن، آیاتی از قرآن را به قرائت‌های مختلف تلاوت کردند و گروه‌های تواشیح نیز به اجرای برنامه پرداختند و در پایان، جوایز و هدایایی از سوی رئیس انجمن خیریه آموزش قرآن کریم استان إب یمن به حافظان قرآن و دانش‌آموختگان قرائت‌های هفتگانه قرآنی اهدا شد. 

کد خبر 119239
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز