مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر علمی همایش بین‌المللی «بانوان قرآن‌پژوه» از آغاز به کار هشتمین دوره این همایش در ششم آبان‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد خبر داد.

قرآن

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد عبداللهیان»، دبیر علمی همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن اعلام این خبر افزود: هشتمین دوره همایش بین‌المللی «بانوان قرآن‌پژوه» پنج‌شنبه، ششم آبان‌ماه، در سالن همایش‌های برج میلاد از ساعت 8 تا 14 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته شده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به برنامه بزرگداشت از دو بانوی مرحوم شده قرآن‌پژوه در این عرصه، «صفارزاده» و «طاهایی»، یاد کرد که فرازهایی از زندگی‌نامه و ثمرات علمی و قرآنی آن‌ها در همایش قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام عبداللهیان خاطرنشان کرد: «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور پیدا می‌کند و احتمال حضور «محمدباقر قالیباف»، شهردار تهران نیز در همایش فردا وجود دارد.

وی ضمن اعلام رونمایی از نخستین نشریه قرآنی ویژه بانوان نابینا، تصریح کرد: برای مشارکت هرچه بیشتر همه اقشار بانوان قرآن‌پژوه این زمینه فعالیت‌های قرآنی، نخستین نشریه قرآنی ویژه نابینایان با عنوان «سپیده آفرینان» در سه شکل نوشتاری به خط بریل، شنیداری و مکتوب ویژه خانواده‌های این افراد در روز همایش رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این همایش از 19 نفر از بانوان قرآن‌پژوه داخل کشور و از شش بانوی قرآن‌پژوه خارجی تقدیر به عمل می‌آید و 8 تا 10 نفر از نفرات برتر این همایش مقالات خود را ارائه می‌کنند که چهار نفر از آن‌ها خارجی هستند.

دبیر علمی همایش بانوان قرآن‌پژوه گفت: در این همایش علاوه بر تجلیل از نفرات برتر، برنامه‌هایی که برای مخاطبان جنبه آموزشی دارد نیز در نظر گرفته شده است. از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این همایش ارائه تعدادی از مقالات برتر داخلی و خارجی توسط پدیدآورندگان آن‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهیان اظهار کرد: برای برگزاری هشتمین دوره همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه بیش از دوهزار نفر درخواست حضور دادند که البته بسته به گنجایش سالن، نسبت به دعوت آن‌ها و تدارک وسیله ایاب و ذهاب اقدام می‌شود. 

کد خبر 119358
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز