سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

روزهای خوش استقلال همچنان ادامه دارد. آبی‌های تهران که بعد از 5 سال پرسپولیس را در دربی 69 شکست دادند

مسابقات فوتبال لیگ برتر

در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی ایران به مصاف پاس همدان رفتند و این تیم را در زمین خودش با نتیجه مقتدرانه 4-1 شکست دادند.

استقلال با این برد، خودش را در جام حذفی هم به‌عنوان یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی معرفی کرد.

استقلال در شرایطی بازی را آغاز کرد که پرویز مظلومی دوباره سیستم استقلال را تغییر داده بود. او این بار استقلال را با آرایش 2-5-3 به میدان فرستاد. طالب‌لو باتوجه به مصدومیت محمد محمدی درون دروازه قرار گرفت و منتظری، عمران‌زاده و صادقی مدافعان استقلال را تشکیل دادند.

در خط میانی آشوبی، دسوزا و جباری 3 هافبک مرکزی بودند و آندره لوییز و شیرزاد هم به‌عنوان هافبک‌های راست و چپ بازی می‌کردند. زوج خط حمله هم با میداوودی و اسماعیل شریفات شکل گرفت؛ 2 مهاجمی که فصل قبل در استقلال اهواز همبازی بودند.

استقلال در دقیقه 14 صاحب ضربه پنالتی شد. نفوذ شریفات به محوطه جریمه پاس همدان با خطای مدافع این تیم روی او همراه شد و هدایت ممبینی داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد. مجتبی جباری پشت توپ ایستاد و در دقیقه 15 با فریب دروازه‌بان پاس، پنالتی را تبدیل به گل کرد. بعد از این گل، پاس، چهره تهاجمی‌تری به‌خود گرفت و درصدد جبران گل خورده برآمد.

آنها بیشتر به ارسال از کناره‌ها و استفاده از ضربات ایستگاهی چشم داشتند و حتی در دقیقه 25 توسط کلونیجا بازیکن خارجی خود می‌توانستند به گل برسند ولی ضربه سر او با بدشانسی وارد دروازه نشد.در طرف مقابل استقلالی‌ها فرصت داشتند که با استفاده از سرعت میداوودی و شریفات در ضد‌حملات اختلاف را بیشتر کنند ولی در این راه موفق نبودند.

پاس هم نتوانست موقعیت جدی روی دروازه استقلال خلق کند ولی شاگردان مدیرروستا در وقت‌های تلف شده به گل تساوی رسیدند. ضربه کرنر هلماتوف در محوطه جریمه به پای پژمان منتظری خورد و توپ بعد از تغییر مسیر وارد دروازه استقلال شد.

تعویض طلایی

نیمه دوم هم در شرایطی آغاز شد که هر دو تیم میل به حمله و زدن گل برتری داشتند و این استقلال بود که در دقیقه 56 تا آستانه زدن گل دوم پیش رفت. در این لحظه شریفات که با سرعت خود دفاع پاس را آزار داده بود، در پشت مدافعان حریف صاحب توپ شد و ضربه او در موقعیتی تک به تک با اختلاف کم از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. چند دقیقه بعد پاس می‌توانست به گل برسد ولی شوت فرهاد خیرخواه توسط طالب‌لو دفع شد.

در این دقایق استقلال در میانه میدان تا حدودی ابتکار عمل را از دست داده بود و همین موضوع باعث شد تا ایمان مبعلی در دقیقه 69 به‌جای دسوزا وارد زمین شود. هنوز چند ثانیه از ورود او به زمین نگذشته بود که استقلال روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. ارسال دیدنی مبعلی از جناح راست، در محوطه جریمه پاس با ضربه سر حنیف عمران‌زاده همراه شد و این مدافع بلند قامت توانست دروازه تیم سابقش را باز کند.

پاس در این لحظات، فشار حملات خود را بیشتر کرده بود ولی مدافعان استقلال دیگر نمی‌خواستند اشتباه گل اول را مرتکب شوند و اگر 10 دقیقه هم دروازه خود را بسته نگه می‌داشتند به مرحله بعد صعود می‌کردند. پاس در این لحظات احساسی حمله می‌کرد ولی پژمان منتظری در دقیقه 88 گل سوم استقلال را به ثمر رساند تا تمام امیدهای پاس برای جبران شکست تبدیل به یاس شود. آنها دیگر فرصتی برای جبران نداشتند.

در دقیقه چهارم وقت‌های تلف شده جباری در محوطه جریمه پاس صاحب توپ شد و با ضربه‌ای دقیق گل چهارم را برای استقلال به‌ثمر رساند. این یک پیروزی شیرین خارج از خانه برای شاگردان مظلومی بود و آنها با این برد در مرحله بعدی باید به مصاف شاهین بوشهر بروند.

پیروزی سپاهان،حذف سایپا ومس و صبا

در چارچوب رقابت‌های جام حذفی ایران، روز گذشته چند بازی دیگر هم برگزار شد. سپاهان در تبریز با پیروزی 3 بر یک مقابل ماشین‌سازی‌ به مرحله بعدی صعود کرد.

گل‌های سپاهان توسط جمشیدیان، کریمیان و عنایتی به ثمر رسید و تک گل میزبان را احمد فارسی زد. سپاهان با این پیروزی در مرحله بعدی باید با راه آهن دیدار کند. سایپا که در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته است میهمان داماش گیلان بود و با نتیجه 3 بر یک مقابل این تیم شکست خورد تا حذف شود. چاووشی، مهدوی و بهنام افشه برای داماش گیلان و ابراهیم صادقی برای سایپا گلزنی کردند.

مس کرمان هم با نتیجه یک بر صفر برابر نفت مسجد سلیمان شکست خورد و از گردونه جام حذفی کنار رفت. حکیم نصاری در دقیقه 63 برای نفت گلزنی کرد تا به مرحله یک هشتم جام حذفی صعود کند. شهرداری بندرعباس هم با پیروزی 2 بر یک توانست صبای قم را از جام حذفی کنار بزند. مطوری و رجبی برای شهرداری گل زدند و تک گل صبا توسط نیکبخت به ثمر رسید. فولاد نطنز هم مقابل نفت تهران به پیروزی رسید و پیکان هم در ضربات پنالتی به کاوه باخت تا ناکامی لیگ برتری‌ها تکمیل شود

کد خبر 118774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز